Mackie SRM 450 vs JBL Eon 15 G2

divi

Ouwe rot
Lid sinds
21 oktober 2002
Berichten
2.444
Locatie
lalaland
waarde vrienden,

mijn groepsleden en ik zijn op zoek naar versterking bij repetities, mijn arme Behringer Truth's trekken het niet tegen het geweld van de bass en guitar amps. shortlist: Mackie SRM 450 & JBL Eon 15 G2. de JBL's hebben een streepje voor wegens de 15" woofer. tijdens repetities moeten erdoor gemonitord worden: zang, synths en V-drums. speakers eventueel ook te gebruiken bij kleine gigs.

graag hoor ik uw ervaringen terzake, velen dank zal uw deel zijn!
 
Ik ben zelf heel enthousiast over de SRM-450.
We hebben er 10 stuks in de verhuur waarvan de oudsten al weer een jaar of 7 oud zijn. Ze worden praktisch wekelijks verhuurd, en gaan mee met de meest ranzige feesten waar ze soms gruwelijk mishandeld worden, en guess what?? er is er nog nóóit een kapot gegaan!!
Nadeel is dat ze soms wat agressief klinken in het mid-hoog.

Met de eons heb ik geen ervaring, maar sommige andere JBL speakers zijn om te huilen. We hebben de 212 en de 412 van de Mpro serie (passief trouwens) waar om de haverklap de tweeters uitvliegen, en zodoende meer op de TD staan dan in de verhuur. Ook moeten we regelmatig diafragma's bestellen voor klanten met JBL systemen, terwijl ik nog nooit een mackie-onderdeel voor iemand heb hoeven te bestellen.

:)
 
er is niks mis mee, oftewel naast Mackie en JBL is dit ook een optie om te overwegen.
Ze klinken prima en kosten niet zoveel.
 
Back
Top