Jackbus-trouble!

Vlagtwedde9

Nieuwkomer
Lid sinds
16 mei 2005
Berichten
6
Dit is ook wel een mooie:

De jackbussen van mijn Korg SP100 lijken stuk te zijn.

Er tot het einde ingeplugd geeft slechts een van beiden geluid. Haal ik een van tweëen er echter tot halverwege uit, dan komt het geluid weer uit beide speakers!!..
Ook de koptelefoonuitgang heeft dit probleem: Zit de plug er helemaal in, heb ik alleen rechts geluid....haal ik hem er een beetje uit, alleen links!

Natuurlijk zou ik dit het liefste zelf repareren, maar ik heb echt werkelijk geen flauw idee waar het in zou kunnen liggen, bahalve dan natuurlijk het daadwerkelijk vervangen van die bussen.

nou ja, ...iemand?
 
Even voor de duidelijkheid;

Er tot het einde ingeplugd geeft slechts een van beiden geluid. Haal ik een van tweëen er echter tot halverwege uit, dan komt het geluid weer uit beide speakers!!..
Wat is er tot het einde ingeplugd ? De koptelefoon of een koppelkabel ? En waarin zit dit ingeplugd ?
Ook de koptelefoonuitgang heeft dit probleem: Zit de plug er helemaal in, heb ik alleen rechts geluid....haal ik hem er een beetje uit, alleen links!
Zit dit in hetzelfde "gat" geplugd, is dit dezelfde koptelefoon / koppelkabel ?

Lijkt me eerder een probleem in de (jack)plug dan in de bussen. Visuele inspectie; schroef de doppen er eens af en kijk goed.
Probeer een andere koptelefoon / koppelkabel. Localiseer eerst het probleem, dan pas naar een oplossing zoeken.
 
Voor de koptelefoonuitgang gebruik ik de koptelefoon, voor de overige uitgangen normale jackkabels.

Ik heb de overigens gloednieuwe koptelefoon aan zowel TV als stero gehangen, en dat is het probleem niet.

Het probleem is precies zoals ik het beschreven heb, zit niet in de kabels, maar echt in het apparaat zelf.

Het lijkt er op dat de opamp het begeven heeft oid.
 
Back
Top