[track] Le bruit session un.

Unic/gijs

Nieuwkomer
Lid sinds
18 april 2005
Berichten
3
Hallo allemaal,

Na een klein jaar dan onze tweede track die we posten naar aanleiding van onze samenwerking.
Een baslijn met de eminent 310u als ondergrond en daaroverheen lekker improviseren.

gebruikte instrumenten:
fruityloops
Alesis Micron
Roland D70
Eminent 310u

Alles is nabewerkt met behulp van cooledit pro.

De stijl is naar onze mening ondefinieerbaar:D
Een "Hangend in de stoel" luistertrack;)

Veel plezier ermee. Reacties zijn uiteraard welkom:)

greetz Gijs en Unic

Le bruit session un
 
lekker hoor, voor 'savonds laat met een alcoholisch drankje op het balkonnetje zitten dit soort muziek erbij, sfeertje, top!
 
Wat een mooie sfeer!
Het is iets wat ik van JMJ verwachtte om nog jarenlang mee verder te doen, maar wat hij verzaakt heeft.
Het gitaartje (zal ik zo maar noemen) duurt mij wel net iets te lang, waarschijnlijk omdat ie er zo dik op ligt. Maar dat is ook alles wat ik negatiefs zou kunnen zeggen.
Een topper! :okdan:
 
Dat tokkel instrument komt inderdaad uit fruityloops en is met een layer van strings ingespeeld.
En inderdaad is ie net iets teveel aanwezig. Maar jaaaaaaaaaaaaa...:D
Het moet in dat geval maar goed zijn.:)

Met vriendelijke groeten,

Arnaud en gijs.
 
hele mooie basis, alleen irriteerd de plucked me een beetje boel.
Persoonlijk zou ik een jazzy zacht melodietje met een gedempte rhodes spelen.
 
Mooi outronummer voor een album. Het tokkeltje gaat vervelen. Of ik zou dit alleen bij het intro en het outro van het nummer houden .Vind het niet echt een leadsound, mede doordat het wat rommelig klinkt (wat een leuk effect geeft, maar niet het hele nummer lang). Meer een soundje als extra erbij (in de verte dan). Maar over het algemeen verdient deze track een ruime voldoende.
 
euhm ... ik moet blijkbaar geslapen hebben, want ik merk deze thread pas nu :o: ... sowwy :D.


Mooie samenwerking tussen jullie 2 :okdan: . Ik vind het een heel sfeervol stuk dat eerder als een ritmische soundscape kan omschreven worden dan wel een echt muziekstuk. Het ontbreken van een echte melodie zal daar wel voor veel tussenzitten.

Maar is dit daarom minder van kwaliteit? NEEN /!\ . Het eenvoudige ritme, de mooie geluidseffecten, de iele jarrestrings uit de eminent, de flarden van iets melodie-achtig ... het draagt allemaal bij tot die melancholische sfeer die je in de jaren 70 had bij die 'echte' synthmuziek. Dit strookt in de stijl waarmee ik grootgebracht ben en ik kan me er dan ook goed in vinden.

De opmerkingen over het viruele snaarinstrument zijn ook mijnsinziens terecht. Het komt naar voren en dat is goed, maar het duurt te lang en gaat inderdaad een beetje vervelen. Je kan dit volgens mij eenvoudig oplossen door het volume na een 30 sec of zo terug te dringen. Zo blijft ie nog wel aanwezig, maar laat je ruimte voor de andere melodieflarden. Je kan hem dan later nog eens wat naar voren laten komen om hem dan weer terug naar achteren te dringen.

Heel mooi vind ik die ARP-achtige lead. Zou zo maar uit een AXXE of Oddysey kunnen komen :halleluja.

:erm: ... en had ik al gezegd dat ik het mooi vind :D ;)

Puik ... doe zo voort 8)

:doei:
 
Hey Danny, en all the others,

Dank voor jullie commentaar. Leuk dat je over die lead begint, die komt uit Arnauds D70, door velen blijvend onderschat, maar dit is dus een stiekem complimentje!

Gijs
 
:biertje: Goed gedaan!! Ik vind die tokkels op een gegeven moment ook wat vervelend worden.

Een andere lead, misschien?
 
re

re

:peukie: space away mooi man !
tjebbestorm
 

Attachments

  • bulb.jpg
    bulb.jpg
    31,2 KB · Bekeken: 72
Back
Top