PATS! Korg Kapot

Mhika Ra

Slapende Songwriter
Lid sinds
19 december 2003
Berichten
306
Ik wilde net lekker wat gitaartracks gaan opnemen op m'n Korg D1200 multitracker.
Ik zet het ding aan. Kijk even de andere kant op.

PATS !!!

Ik heb nu geen lampje op de voeding, en dus ook geen "standby" lampje op de Korg zelf.
Ik weet dus niet of de Korg zelf of de voeding kapot is. En ja, garantie is natuurlijk verlopen.
Wat een fuckzooi. Zo! Dat moes ik ff kwijt.

Heeft iemand tips of ervaring met Korg Support ?

EN, weet iemand of dit ligt aan een verkeerde stroomtoevoer (oud huis/verkeerde stopcontact) ?
(deze week knapte de tv van m'n vriendin ook spontaan)

Heb ik iets aan de verzekering ?

Alvast bedankt.

Mhika Ra
 
Als dit beide in hetzelfde huis gebeurde zou ik maar eens naar de stroomtoevoer (laten) kijken. Het lijkt erop dat je dan te maken hebt met forse stroompieken.
 
Origineel geplaatst door JurgeN
Als dit beide in hetzelfde huis gebeurde zou ik maar eens naar de stroomtoevoer (laten) kijken. Het lijkt erop dat je dan te maken hebt met forse stroompieken.

Dat moet ik maar eens (laten) doen voor dat er nog meer ontploft.

Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat alleen de adapter kapot is ?
 
Origineel geplaatst door Mhika Ra

Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat alleen de adapter kapot is ? [/B]

Heb je geen universele adapter bij de hand? een die je in kunt stellen. Lijkt me een makkelijke manier om te achterhalen of 't aan de adapter ligt.
 
Zit er geen zekering in dat apparaat? Het zou kunnen dat alleen die door is natuurlijk...

Succes iig!

Ik heb em nog niet opengemaakt, maar het lampje op de aparte adapter brand ook niet.
Is het mogelijk dat er een zekering in een adapter zit ?
 
Heb je geen universele adapter bij de hand?

Ik heb wel wat adapters liggen maar niets wat in de buurt komt.
De adapter van de korg heeft een soort DIN plug aan het einde.

(Type Korg KA210 staat er op.)
 
Origineel geplaatst door pad
Hmmm... het zou kunnen, maar het klinkt als een doorgebrande adapter... of zijn zekering natuurlijk. Heb je wel spanning op je wandcontactdoos?

Ja ik heb zeker spanning, andere apparaten doen het gewoon. Ik heb ook een ander stopkontakt geprobeerd.
 
Heb je een multimeter ofzo? en als je die niet hebt: kosten een paar € bij de bouwmarkt
Dan zou je kunnen meten of er nog iets uit die adapter komt. Lijkt mij voor de hand liggen dat hier het probleem ligt.
 
Ik ben geen kenner maar ik zou voor je muziek spullen een verdeeldoos met overspanningsbeveiliging kopen, volgens mij zijn die niet zo duur makkelijk te krijgen (hema ofzo).

Ik zou het risico niet willen lopen dat m'n apparaten het loodje leggen...

Druid
 
Origineel geplaatst door Mhika Ra
Dat moet ik maar eens (laten) doen voor dat er nog meer ontploft.

Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat alleen de adapter kapot is ?


Ik heb een keer een liveset gegeven met een aggregaat dat niet helemaal lekker was. De adapter van mijn clavia micromodular en de zoom1204 sprongen toen ook, rook en alles.....


Beide apparaten deden het gelukkig nog wel, de adapters uiteraard niet meer...nu gebruik ik iig verlengsnoeren met een overspanningsbeveiliging.
 
Overspanningsbeveiling.

Daar had ik nog niet echt aan gedacht (nooit problemen gehad), ga ik deze week gelijk regelen.

Ik bedenk me opeens dat de Korg dealer in Amersfoort zit, misschien kunnen die me helpen aan een nieuwe adapter.

Bedankt voor de reacties ! Best fijn zo'n synthforum.nl

Mhika Ra
 
Back
Top