JV 30 kaduuk

Frer!k

Bedorven lid
Lid sinds
9 juli 2004
Berichten
678
Locatie
Amsterdam
Jaja, m'n vriendinnetje heeft het voor elkaar gekregen het plugje van de adapter van de printer in de JV 30 te krijgen. :okdan:
En nu doet ie het niet meer...
Heb em eens open gemaakt, en de originele Roland adapter er op aangesloten. Het apparaat wordt niet wakker, geen geluid en lampjes en display blijven uit, echter één zenerdiode wordt kokend heet. Alle IC's houden hun normale temperatuur.
Heeft iemand van jullie enig idee of er zelf nog iets te repareren valt, of moet ie naar de Roland-dokter?

Bedankt voor de reacties alvast
 
Wat je zou kunnen doen als je handig bent met de voltmeter:
Vanaf de voeding moet ergens een kabel lopen naar de hoofdprintplaat. Meet hoeveel volt hieruit komt. Als je niets meet dan is de voeding inderdaad de oorzaak. Meestal zijn deze voedigen voorzien van een zekering. Ik zou zeggen check je zekering(en). Vergeet niet IN de voeding te kijken (openschroeven!) daar kunnen ook zekeringen zitten.
Als dat allemaal niet lukt hoef je natuurlijk niet direct naar de Roland dealer te gaan. Je kan ook naar een elektronicazaak gaan.
Succes!!
 
Mensen bedankt! Ik ga m'n soldeerbout weer eens tevoorschijn toveren.
:okdan:
 
Nee, het is me gelukt (met mijn 4 jaar Elektrotechniek ervaring... sjongejonge): zenerdiode aan de ingang vervangen en meneer speelt weer. :okdan:
 
En:

Het is wel fijn om iemand dolgelukkig te kunnen maken met een kwartiertje kloten en 30 cent voor een zenertje.

:engel: :r
 
Back
Top