defecte toets Roland PC-200

ZERO1985

Stamgast
Lid sinds
22 februari 2003
Berichten
202
Locatie
Hazerswoude Rijndijk
hoi iedereen,
Ik heb al een tijdje een Roland PC-200 (goedkoop midi klavier met vier oktaven).

Nou kwam ik er laatst achter dat één bepaalde toets defect is; hij kan nl. alleen nog maar velocity waarde 127 uitsturen ook al staat de aanslaggevoelligheid van mijn midi klavier op zijn hoogst.

Ik ben absoluut a-technisch maar toch vroeg ik mij af: is dit misschien simpel zelf te verhelpen?

Al zou ik hem een keer openmaken, zou dan direct opvallen waar het aan ligt?

Hij word trouwens erg weinig gebruikt dus stof zou eerlijk gezegd ook nog een rol kunnen spelen denk ik.

Iemand een idee? Ook al zou ik hem ooit willen verkopen, dan nog heb ik liever dat die toets het dan ook gewoon doet.

Al is het te duur/onmogelijk dan hou ik hem wel en laat ik gewoon de aanslaggevoeligheid op 0 staan zodat ALLE toetsen velocity waarde 127 uitsturen ;{

groet,

daan
 
Hallo Daan,

De oplossing is niet erg moeilijk als je weet wat je doet.
Ik los het gratis voor je op maar dan moet je wel even naar Meppel komen.
Overigens ga ik er dan wel van uit dat ik geen onderdelen hoef te vervangen.
En dat hoeft in 99 van de 100 gevallen ook niet dus,....

Greetz,

Mike
 
bedankt voor je snelle reactie en je genereuze aanbod. Meppel is alleen wat ver voor mij.. (Ik hou het in ieder geval in gedachten)
Ik was in eerste instantie benieuwd wat ik er zelf aan zou kunnen doen; zou je dat misschien kunnen uitleggen? Kan het inderdaad aan stof liggen?

Reacties van anderen zijn natuurlijk ook altijd welkom ;)
Ik neem aan dat dit probleem wel vaker voorkomt op keyboards met dit type toetsen? (De gewone, ongewogen toetsen met veertjes.)

De PC-200 is niet mijn master en is momenteel ook niet aangesloten want ik heb maar een 2*2 merger, maar toch...

groet,

daan
 
Back
Top