verslag schoonmaken keyboard

manvsmachine

Electribe junk
Lid sinds
24 Maart 2003
Berichten
2.017
Locatie
Beegden
Ik had donderdagavond ineens een probleem. De aanslaggevoeligheid van mijn F toets werkte niet meer terwijl ik het keyboard zaterdag nodig heb. Het gaat om een Roland E-36. Ik ben die zelfde avond nog een Bus dust Off gaan halen bij de electronicaboer. Vrijdag heb ik het ding opengeschroefd. Zie hieronder de verschillende handelingen bij het schoonmaken8)
 
P7080028.JPG


Keyboard toen het nog dicht was
 
P7080029.JPG


keyboard Inside 1
 
P7080030.JPG

keyboard inside 2

Na het losschroeven van de onderkant bleek dat ik nog niet goed aan de toetsenbordophanging kon komen. Dus heb ik deze in zijn geheel losgeschroefd. Daarna heb ik het veertje van de F toets voorzichtig los gehaald(zodat het niet ging vliegen) en de toets eruit gehaald.
 
P7080031.JPG


Hier zie je de toetsenbordophanging en de veertjes
 
P7080034.JPG


Hier zie je een toetscontact(het grijze vlak) dit heb ik een beetje omhooggehaald en er wat dust off onder gespoten. Daarna het keyboard aangesloten en getest. En het werkte meteen weer:D



P7080035.JPG
 
Inzichtelijk! :okdan:

Maarruh, eigenlijk kan dus iedereen die een beetje durft te schroeven een toets vervangen, toch? (ik probeer mezelf ertoe te brengen zelf een afgebroken toets van mijn Ion te vervangen, maar ik ging er gemakshalve tot nu toe maar van uit dat daar vast van alles aan gesoldeerd moest worden... :D )
 
Back
Top