Verschil Roland RS-5 / RS-9 / RS-50 / RS-70

Elton

Nieuwkomer
Lid sinds
8 juni 2005
Berichten
24
Wat is nou het wezelijke verschil tussen:

Roland RS-5
Roland RS-9
Roland RS-50
Roland RS-70
Roland Juno-D

Welke heeft de beste sound? Voor zover dat objectief te bepalen is natuurlijk...
En welke is dan het meest geschikt als uitbereiding van de Korg SP-200? (Stage Piano met maar een paar geluidjes)

Alvast Bedankt!

8) Elton 8)
 
RS-5 en RS-9 zijn hetzelfde qua sounds, alleen de RS-9 is 88 lichtgewicht toetsen en de RS-5 heeft er 61. Ook heeft de RS-9 een "piano button" waarmee je snel een pianopatch kunt selecteren, maar dat is een nutteloos verschil.

De RS-50 en RS-70 zijn de opvolgers van de RS-5 en RS-9. Volgens mij is de RS-70 een uitgebreide RS-50. Extra's: een diskdrive (floppy, 3,5") en ook een sequencer, geloof ik. Verschil RS50/70 met RS5/9 qua sounds ken ik niet, maar ik vermoed dat het allemaal op elkaar lijkt.

De Juno-D is de opvolger van de RS-50. Afgezien van de kleur lijkt het interface verdacht identiek. Of er qua sounds veel vernieuwing is, dat weet ik niet, maar ik denk dat de verschillen niet zo groot zijn.

Zie voor specs (aantal patches, etc) de Rolandsites. Op www.rolandus.com kun je de Juno-D wellicht ook via een Flash-demootje beluisteren.

Succes.
 
Back
Top