Buizen voorversterker? (Output signaal liveset te laag)

cornelis a.

gezocht
Lid sinds
18 Maart 2004
Berichten
200
Locatie
tilburg
Hallo!
Het output signaal van mijn liveset is te laag, ook met gains een eind open (probleem ligt vooral bij mun Simmons SDS400, die erg weinig volume uit geeft). Ik denk eraan een buizen voorversterker aan te schaffen. Rijk ben ik niet, kan ongeveer een 150 E's missen.
Goed plan? Iemand nog aanraders of alternatieven?
 
Waarom wil je per se een buizen versterker? Een buizen versterker is niet per definitie beter dan transistors. Sterker nog,...de kans dat je voor 150,- een goede buizen versterker koopt is nihiel.

Buizen zijn duur.. Punt ja.

Als je weinig te besteden hebt, kan je beter een transistor bak kopen die goed is...en geen behringer (o.i.d.) buizen ding.
 
Behringer of ARD pre-amps

Behringer of ARD pre-amps

voor < € 100,- bij ondermeer Big One in Zwolle, dus vast ook bij feedback. Mooi warm geluid als je warmte nodig hebt (ik gebruik hem voor een Rode condensatormic), maar als je geluid al warmte genoeg heeft, is een D.I.-box voldoende.
Als je nooit van tevoren weet waarvoor je hem allemaal wilt gebruiken, zou ik het wel weten...
 
Ik wil pjeut niet persoonlijk aanvallen:

Maar die Behringer buizen dingen zijn al even karaketerloos als het begrip "warmte" iets inhoudt. Ik heb zelf ooit zo'n Behringer buizen ding gehad, en die klonk WAAAAARDELOOOOS !! Hij klonk namelijik slechter dan de standaard mackie preamp die in mijn 1604vlz zit. (1 op 1 vergeleken). Het is inmiddels jaren geleden dat ik zo'n behringer had...dus misschien is behringer in die jaren verbeterd, maar ik denk het niet.

Je kan voor 150,- gewoon geen goede buizen apparatuur kopen....wat wil je nou,....een standaard 12ax7 buis kost al 15,- en daar heb je er 4 van nodig....
da's 60,-euro...dan nog de kast..en de winst....

en de kwaliteit....dacht het niet dus.
 
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
.

Je kan voor 150,- gewoon geen goede buizen apparatuur kopen....wat wil je nou,....een standaard 12ax7 buis kost al 15,- en daar heb je er 4 van nodig....
da's 60,-euro...dan nog de kast..en de winst....

en de kwaliteit....dacht het niet dus.

Zelfbouwen van een buizenvoorversterker kan wel voor 150 euro !!
Als het is om je eindmix op te krikken heb je zelfs geen 12ax7 nodig en zeker geen 4 stuks.
2 stuks 12AU7 of 6SN7 maakt al een goede voorversterker !
 
WAT ZEG JIJ DAARRRRR??

WAT ZEG JIJ DAARRRRR??

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik wil pjeut niet persoonlijk aanvallen:

PHP:
Bijlo, alras naar den kantelen gespoed om den vileine schurk een heet welkom toe te bereiden.

Matthijs,

Ik heb zelf zo'n ARD buizen-dingetje van € 110,- met een Rode Nt condensator-mic.. Ik zou je niet kunnen zeggen of deze echt "beroerd" klinkt ten opzichte van professionele <<dure>> bakken....maar ik twijfel er geen seconde aan dat dat wél zo is.
Muziek is (vooralsnog) voor mij een hobbydie ikprobeer te combineren met een tiener-huisgezin. Dus dat betekent dat ik mij geen dure gear wil en kan veroorloven.
Mijn vrouw heeft nu diverse acts/nummers ingezongen en gesproken ten behoeve van een CD-opname die diende voor een theatervoorstelling die zij gaf. En wij beiden waren blij verrast door de warmte van het stemgeluid. Maar ja, wat waren we gewend? Een Shure zonder voorversterker rechtstreeks in een mengtafeltje, dus...


Groeten,
Pjeut.
 
Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Ik heb even gekeken naar die D.I.-boxjes en wat ze nou eigenlijk doen, maar die geven toch eigenlijk juist een lager signaal uit dan je erin gooit?
 
Back
Top