ACID 4 Pro

sfmsoftware_logo.gif


Als popup op de http://www.sonicfoundry.com site

New in ACID PRO 4.0
Plug-In effects automation
ASIO driver support
5.1 surround mixing
MIDI piano roll editing
Yamaha OPT support
VSTi support
Alternate time signatures
Master, auxiliary, and effects bus tracks
MIDI event list editing and step recording
Loop Cloning, and much more

Een serieus aantal features en zeker interessant voor de mensen die fan zijn van loop based muziekmaken.

Denk dat Ableton Live hier serieus last van gaat krijgen. Want niet alleen heeft Acid superieure timestretching technologie, nu kun je ook Acid als basic midi sequencer gebruiken.
Misschien ook interessant voor al die mensen die op Logic zijn afgeknapt. (en dat zijn er al meer dan Logic gevreesd had, volgens zeggen)
 
Last edited by a moderator:
Hoop :S

Hoop :S

Ik hoop nog steeds dat Emagic (apple) het licht ziet en doorgaat met ondersteunen van PC. Ik ben echt een logic fan en stop pas met gebruiken als ik niet meer genoeg heb aan de features van de laatst uitgekomen pc versie...
*snik*
 
AcidPro is itt Ableton toch niet gemaakt voor live gebruik? Dat idee had ik tenminste met de weinige ervaring die ik ermee heb. Verder denk ik dat het geenszins een concurrent kan zijn voor Logic gebruikers. Cubase SX of Sonar lijken me betere opties.

Overigens schijnt het zo te zijn dat het gros van de mensen die Logic nu voor Cubase SX hebben verruild redelijk tevreden is.
 
Waarom die scepsis?

Is het juist niet vet dat je Acid nu net zo als Ableton rewire slave van je Asio applicatie kunt maken? Zeker als je ooit nog eens Acid gekocht had kun met upgraden het programma combineren met je sequencer.

Juist dat Sonic Foundry waarschijnlijk zwaar gehinderd werd omdat Ableton zoveel meer voor Live doeleinden werd verkocht. (duhuh! daar is het ook voor gemaakt) en hebben ze nou juist die mogelijkheden erbij gedaan zodat het zeker ook als live programma bruikbaar is.
Trouwens is Acid nog steeds het allereerste loopbased sample programma dat de weg geeffend heeft voor zoveel van die andere klonen qua concept. (waaronder ableton, maar ook music maker)
En daarnaast is die concurrentie ook gewoon belangrijk voor consumenten.
 
ik denk dat Acid toch altijd een beetje een 'budget' of 'consumer' status blijft houden, ook al is het net zo vet als Pro Tools. dus dat mensen daarom er niet op vertrouwen dat het net zo goed kan zijn als Ableton of Sonar.

ps jeuzes fuse ben je nou zo laat nog op of zo vroeg al wakker?
 
Ik ben een hele tijd groot fan geweest van Acid, in mijn loop periode. Ik vond het een zeer lekker programma, zeker op gebied van gebruiksgemak. Maar na mijn aanschaf van hardware gear bijna onbruikbaar geworden. Dus, .... nu 4.0 ook wat verder gaat inzake MIDI mogelijkheden ben ik zeer benieuwd. Ik zal het effe zeker gaan checken!

Thanks Fuse voor de tip!

Eric
 
Slapen is voor mietjes! ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Waarom die scepsis?

Is het juist niet vet dat je Acid nu net zo als Ableton rewire slave van je Asio applicatie kunt maken? Zeker als je ooit nog eens Acid gekocht had kun met upgraden het programma combineren met je sequencer.
Begrijp me niet verkeerd maar ik zie Acid gewoon niet als concurrent voor Ableton.

Zou je me misschien kunnen uitleggen wat de bedoeling zou moeten zijn om Acid aan bijvoorbeeld Cubase SX te hangen. Wat zijn daarmee dan mijn extra mogelijkheden. Hoe pas ik het dan toe en vooral Live.
 
hehe,

Maar eh, d'r is nu ook een demo neer te laden. Redelijk fors 27Mb dus geduld is een lange zaak. Maar aan de screenshots te zien hebben ze weer goed hun best gedaan. Ze moesten wel want er is forse concurrentie. En net zoals alle andere laatste versies is ook hier VSTi support. Toch een redelijk slimme stap van Steinberg geweest om hun SDK gratis beschikbaar te stellen, ook al verliezen ze er misschien een aantal klanten door. Men bindt zich aan hun standaard.

En de prijs ook zeer redelijk. Goedkoper dan Ableton en qua features toch uitgebreider.
 
Verdorie, nu heb ik nog een aanbieding van hun ook... Een downloadable upgrade voor 99 dollar of vreemd genoeg: een boxed versie incl samples ook voor 99 dollar... Proberen of niet?
 
Back
Top