Deuk in tweeter

Yonaz

Ingeburgerd
Lid sinds
17 november 2004
Berichten
76
Locatie
Zaventem
Zit met nogal een vervelend probleem, dit heeft misschien niet onmiddelijk met muziek te maken maar ik kan het maar proberen.
Ik heb Samson resolv 65a monitors en nu zit er in 1 van de 2 toch wel geen deuk zeker :confused:, meer bepaald in de tweeter heb em al open geveze maar ik kan er niet zomaar bij. Zijn er mensen die hier wat vanaf weten?
 
stofzuigerslang op de tweeter zetten, stofzuiger vermogen op laagste stand,
stofzuiger aanzetten en kijken of de deuk er uit(gezogen)is..

zo niet zet dan het stofzuigervermogen wat hoger, je zult zien het werkt...

svp. met beleid bij teveel stofzuigervermogen heb je geen deuk, maar ook geen tweeter meer.
 
Midisys, hoe simpel je methode ook klinkt, ik heb er maar één woord voor FAn-Tas-TIsch :halleluja
 
Deze truc stond ook in een SOS beschreven, alleen stond er wel de kanttekening bij dat het oppervlak van de tweeter na een dergelijke deuk, blijvend beschadigd kan zijn, ook al heb je hem weer recht gekregen. De beste oplossing noemden zij vervangen van de tweeter. En dan van beide speakers tegelijk :p
 
Dat van SOS wist ik niet, maar voor de rest heeft Pjotr G
helemaal gelijk. Maar ik ga er dan ook van uit dat iemand
die studio monitoren gebruikt zich bewust is van het
"geluidsbeeld" en bij blijvende beschadeging van een
tweeter de tweeters laat vervangen.
Als er echter geen beinvloeding is van het geluidsbeeld na
het stofzuigen ;) dan scheelt dat weer een hoop extra kosten.
 
Voor zover ik van getrainde oren kan spreken, hebbe deze toch geen verschil gemerkt, dus dan zijn het inderdaad wat koste gespaard. en nu zien ze er weer een pak fraaier uit :)
 
kan er ook met een spelt in prikken en dan voorzichtig zonder dat het membraam gaat scheuren naar je toe trekken, de spelt iets in een hoek t.o.v het membraam houden
 
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen eigenlijk? Er zit nog wel zo'n beschermingsdingetje voor de tweeter!
 
Er zit inderdaad bescherming voor, maar de truuk lukte wel ;) de deuk zat net boven de bescherming en door gewoon al de stofzuiger in de buurt van de deuk te houden kwam die al weer recht. moest em er niet eens tegen houde
 
Origineel geplaatst door midisys
stofzuigerslang op de tweeter zetten, stofzuiger vermogen op laagste stand,
stofzuiger aanzetten en kijken of de deuk er uit(gezogen)is..

zo niet zet dan het stofzuigervermogen wat hoger, je zult zien het werkt...

svp. met beleid bij teveel stofzuigervermogen heb je geen deuk, maar ook geen tweeter meer.

Origineel geplaatst door Yonaz
en door gewoon al de stofzuiger in de buurt van de deuk te houden kwam die al weer recht. moest em er niet eens tegen houde. [/B]

Je had hem toch wel op de laagste stand he ;).
 
Ik heb ook zo'n deuk in m'n hifi boxen, maar ik kreeg die er zelfs niet uit met de hoogste kracht. Ik heb wel m'n tweeter bijna kapot gezogen. :D

Het werkt dus niet altijd. :engel:
 
heeft er iemand van jullie misschien een opzetstuk voor een stofzuiger te leen? ik heb een deukje in mijn woofer :D
 
Ik heb me vorige week de M-Audio DX4 monitors gekocht... Ooo wat was ik blij

Vrijdag wou mijn vriendin even een liedje opzetten en wou dus de monitors aanzetten.

Jammer voor mij staat de aan/uit knop achteraan en niet vooraan zoals zij dacht.... Bye bye tweeter!!!!

En de stofzuiger truuk is niet gelukt bij mij....:stupid
 
Back
Top