Afgebroken verloopje in mijn phones socket...

Alexander

F.T.W.
Lid sinds
11 juli 2003
Berichten
2.125
Locatie
Québec/NL
Gisterenavond heb ik mijn verloopstuk (jack > minijack) uit de phones uitgang van mijn CS1x gehaald en tot mijn frustratie bleef de alles na de ring hangen. Nu heb ik dus een jacktip in mijn phones socket zitten... :( Ik ben al naar een adres geweest in Uden met hopelijk wat beter gereedschap en deze is ook al bezig geweest, maar het ziet ernaar uit dat dit niet makkelijk gaat worden omdat het klem zit achter een vergrendeling.

Iemand dit probleem eerder gehad? Hoe is dit toen verholpen?
Of heeft iemand iedeen of tips (tips, aaaargh ;) ) over hoe ik dit kan oplossen/aanpakken?

plaatje :
 

Attachments

  • plug.jpg
    plug.jpg
    96 KB · Bekeken: 65
Een stuk v/d verloopplug zit nog in de Phones-ingang v/d CS1x? (sorry, maar twijfel of ik je begrijp).
Als dit zo is, lukt het niet om hem met een punttangetje eruit te halen?
 
De bovenstaande foto illustreert twee verlooppluggen, zoals te zien is (helaas een beetje vaag) ontbreekt er van 1 van de pluggen de zogenaamde tip (voorste gedeelte), dit gebeurt soms (lees: vrijwel nooit) omdat als je een jackplug in een uitgang/ingang stopt er een soort vergrendeling is.
Nu heeft deze plug waarschijnlijk of een haarscheurtje, of een fabrieksfout gehad, waardoor de vergrendeling de gehele tip vasthield en de rest los los liet. Zodoende stond ik dus gisteren met een halve plug in mijn handen (zie foto)!

Duidelijker? :D

Het probleem is voornamelijk de vergrendeling en het feit dat er met geen mogelijkheid grip op een tip is te krijgen, ik heb het met tangetjes, pincetten, torquesleutels, magnetische troep, etc geprobeerd, maar de tip zit achter de vergrendeling...

Iemand? HEEEELP!! :stupid
 
Kun je niet die hele ingang eruit halen? Je maakt je synth open (geen idee hoe 'ie er van binnen uit ziet hoor!), schroeft waarschijnlijk het ringetje dat die ingang op z'n plaats houdt eruit en je haalt die hele ingang eruit. Dan moet je de tip van die plug wel los kunnen krijgen.
Plaats de ingang terug, zet alles weer vast en heb weer veel plezier met je synth.


Gelieve dit niet uit te voeren totdat iemand dit bevestigd heeft als goed idee. Ik wil geen kapotte synth op m'n geweten hebben :W
 
Capisssssch!:D

Erg vervelend, maar de veer(tjes) in de plug zijn niet opzij te duwen zodat de top eruit kan vallen
als je de synth op z'n kop houdt?

Tja, anders ben ik bang dat je de phones-plug los moet solderen en deze moet vervangen.
:frons:
 
Inderdaad, de phones uitgang zit rechtstreeks op een print gesoldeerd, dat kan je aan de buitenkant al zien. Als een tangetje o.i.d. niet werkt, openschroeven die bak en proberen of het mogelijk is de tip van binnenuit eruit te duwen.

succes!
 
Deze ?
 

Attachments

  • 200px-boormachine.jpg
    200px-boormachine.jpg
    11,5 KB · Bekeken: 52
een gedurfde onderneming voor niet soldeerders onder ons

neem de afgebroken plug doe er secondenlijm op, steek hem terus in uw synth wacht zo'n 20 seconden en trek het boeltje er terug uit. als het goed is zou je nu de hele plug mee moeten hebben
 
Als je nou eens een voldoende lange schroef erin schroeft? Dat de schroefdraad net fftjes in het afgebroken stuk boort. Misschien kun je `m dan aan de schroef eruit trekken :) Altijd een gouden tip voor vastzittende dingetjes waar je moeilijk bijkomt:)
 
Dat zei 'ie al: er zat of een haarscheurtje in, of er was een productiefout.

Uitboren vind ik onverstandig! Je krijgt dan ijzervijsel (zo schrijf je dat vast niet..) in je synth en dan kun je kortsluiting krijgen! Einde apparaat!
 
Origineel geplaatst door mikemix
Maaruh...hoe krijg je dit eigenlijk voor elkaar dude?

Vette pech voor de kabouters, zeg maar... :stupid

Murphy's Law, als zo'n plug het al begeeft (eens in de 100.000 pluggen, denk ik) dan gebeurt het in je synth. :bekdicht: Verder ga ik morgen opereren en laat ik wel ff weten hoe het afloopt.

Uitboren is echt geen goed idee binnen een in/uitgang van audio apparaten. Ik ben geen bob de bouwer, maar heb weleens wat doe-het-zelf programmas gezien, hahaha! EN dit lijkt me niet zo'n goed idee!

(Ik kreeg van mijn ma het goede plan om op zoek tegaan naar een hele kleine liliputer met mini gereedschap en deze in de uitgang te laten kruipen en met wat hulp van zijn kameraden de tip te verwijderen... helaas los je dit soort problemen met een gevoel voor humor niet op! :P )
 
Uitboren is het begin v/h einde.....Nooit doen!
Je krijgt slijpsel in de plug, dit is niet bevordelijk.
 
Je moet het ook niet BOREN, Je moet er een schroef inschroeven. Zo krijg je geen vijlsel. Je kunt natuurlijk ook ff een stofzuiger ertegenaan houden. :)
Maargoed, ik bedoel dus een schroef een klein stukje erin schroeven, zodat ie net genoeg houvast heeft. Dan kun je t er met een beetje mazzel zo uittrekken. En ik zeg ook duidelijk, niet te dikke schroef, want er moet niets breken of scheuren :)
 
Origineel geplaatst door Phony
Je moet het ook niet BOREN, Je moet er een schroef inschroeven. Zo krijg je geen vijlsel. Je kunt natuurlijk ook ff een stofzuiger ertegenaan houden. :)
Maargoed, ik bedoel dus een schroef een klein stukje erin schroeven, zodat ie net genoeg houvast heeft. Dan kun je t er met een beetje mazzel zo uittrekken. En ik zeg ook duidelijk, niet te dikke schroef, want er moet niets breken of scheuren :)

Hehehe, dat klinkt al veel beter! Ik zal het overwegen... werkt trouwens niet, want er zit in het midden van de tip een pinnetje, je kunt er dus niet 'in' met een schroef! Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat dit probleem lastiger wordt als ik dacht!
 
hmm, dan moet je een tangetje scoren wat een lange dunne en smalle bek heeft. En anders het andere deel van de plug inlijmen en daarna terug erin steken? Maar waarschijnlijk zal de lijm dat niet houden ben in bang.
 
Ik heb dit probleem ooit gehad met een Tascam recordertje. Na even creatief nadenken kwam ik tot de volgende werkende oplossing: een drupje secondelijm in de output laten vallen, en een lucifertje in het achtergebleven deeltje drukken. Half uurtje wachten, en dan trek je 'm d'r zo uit. SUC6!
 
Origineel geplaatst door bjodero
Ik heb dit probleem ooit gehad met een Tascam recordertje. Na even creatief nadenken kwam ik tot de volgende werkende oplossing: een drupje secondelijm in de output laten vallen, en een lucifertje in het achtergebleven deeltje drukken. Half uurtje wachten, en dan trek je 'm d'r zo uit. SUC6!


werkt niet, want er zit in het midden van de tip een pinnetje, je kunt er dus niet 'in'
 
Back
Top