rotary encoder

borrel

Nieuwkomer
Lid sinds
9 april 2005
Berichten
8
Locatie
Assen
Na lang zoeken en zeuren ben ik er dan nu ongeveer achter dat de zogenaamde rotary encoders (ALPS) van mijn Korg DL8000R dus mooi nergens in Nederland zijn te krijgen. Is er hier misschien iemand die raad weet? Alvast vriendelijk bedankt!
 
Er staat alleen op vermeld: ALPS Japan. Totaal 7 pootjes en groen plastic. Op het printje waar ze op zitten staat:
KLM-1953
 
En wat zegt de importeur? (Voerman)
En wat zegt KORG Duitsland, UK, USA danwel Japan?
 
Heb gezocht naar Korg Nederland, maar die leek niet te bestaan. De importeur is denk ik niet zo'n gek idee om die even tye bellen:)
 
Encoder

Encoder

Hallo,

Met Voerman bellen heeft weinig zin.
Apparaat wordt gezien als oud en niet herstelbaar.
Als je me een fototje kunt mailen kan ik je er misschien aan helpen.
Ik heb een ongelovelijke hoeveelheid (Vintage)onderdelen van Korg op voorraad.
Beloven kan ik natuurlijk niet maar ik doe mijn best je te helpen.

Greetz,

Mike
 
Dankje!:) Heb Voerman een mail gestuurd, heb alleen nog niks gehoord. Gezien jou verhaal heb ik er al minder hoop in.
Morgen zal ik even een foto maken en plaatsen cq. opsuren. Alvast heel erg bedankt!:okdan:
 
Ik heb helaas geen schema van deze Korg en kan dus niet het type achterhalen met het KLM nummer.
Ik wacht de foto wel af en zal ook eens in mijn Korg voorraad voor je kijken.


Origineel geplaatst door borrel
Er staat alleen op vermeld: ALPS Japan. Totaal 7 pootjes en groen plastic. Op het printje waar ze op zitten staat:
KLM-1953
 
Goedkope encoder

Goedkope encoder

Bij voti kun je goedkope en goede encoders krijgen die gelijkwaardig zijn aan de Alps STEC_B (uit mijn hoofd). Misschien passen ze ook in je Korg.

zie: http://www.voti.nl/winkel/catalog.html?M-SW-ROT

Je kunt de klikjes gemakkelijk verwijderen (een pootje ombuigen).
 
Das helemaal niet raar voor 1.19 Euro. Ze lijken er iig. wel heel erg veel op. Heel erg bedankt!
 
Back
Top