Batterij Roland A-880

Cheimoon

Ouwe rot
Lid sinds
25 juli 2003
Berichten
3.519
Locatie
Ottawa
Mooi is dat! Bij het aanzetten gaan de lampjes van mijn Roland A-880 zó knipperen dat volgens de manual de batterij voor de geheugenplaatsen op is. Dat klopt 'mooi' met het gegeven dat het geheugen niet meer werkt. Dat klopt echter minder mooi met het gegeven dat ik het geheugen wel nodig heb. Dus: weet iemand iets van de batterijen van een A-880? Zijn die nog aan te komen? Kan ik dat zelf vervangen? (zonder soldeerbout...)

Alvast bedankt!
 
Maak de kap eens open.

Als volgens mij zit er gewoon een cr2032 batterij in een houdertje (knoopcel), die is dan eenvoudig te vervangen.
Dat type batterij kan je bij een electroboer voor een paar eurootjes kopen.
 
Aargh, dat had ik misschien wel eerst even zelf kunnen proberen... :stupid Maar ik kan 'm nu niet openmaken, ik zal morgen wel eens kijken. Zou in ieder geval érg prettig zijn als het zo simpel is. :okdan:
 
Okee, so far so good en toch ook niet: ik heb netjes de A880 opengeschroefd, de batterij gevonden, eruitgehaald, een nieuwe gekocht en erin gezet (vond ik al heel wat van mezelf ;) ). Resultaat: de lampjes knipperen nog steeds in de batterij-is-op-stand. Vervolgens werd mij verteld dat je die batterijen (CR2032 of zoiets) niet teveel moest vastpakken omdat ze anders ontladen ('DUH!' voor u allen, nieuws voor mij :erm: ), dus maar even gemeten hoe het ermee stond. Mijn multimeter gaf de oude op het randje van 'goed/slecht', de nieuwe halverwege 'goed'. Aan de batterij lijkt het dus niet te liggen.

Vandaar dus helaas een vervolgvraag: waar kan het dan aan liggen? Iets dat ik zelf kan vervangen/verprutsen? Iemand enig idee? Waar kan ik naar zoeken? Overigens: wel vreemd dat de meter bleef zakken zo lang ik contact bleef maken met de batterij (stond dus niet stabiel in één stand); bij gewone batterijen (die cilindervormige voor walkmans en zo) doet-ie dat niet. Heeft dat nog iets te betekenen?
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
bij gewone batterijen (die cilindervormige voor walkmans en zo) doet-ie dat niet. Heeft dat nog iets te betekenen?


lekker he die duracels:)
 

Attachments

  • duracel.jpg
    duracel.jpg
    51 KB · Bekeken: 54
Hoi,

balen dat een nieuwe batterij niet goed werkt.
Wel vreemd dat 'ie nog maar half vol is.
Van 1 of 2keer vastpakken kan de batterij niet zo leeg raken.

misschien dat je een oude batterij hebt.
of dat de batterij niet goed vast zit in het houdertje (van de a880)

2 weken geleden heb ik de batterij van mijn dp2 moeten vervangen, is hetzelfde type.
Op de blisterverpakking stond een 'houdbaarheidsdatum..nov 2008 '

Waar het anders aan kan liggen zou ik niet weten.
iig succes ermee.
 
Back
Top