Tannoy Reveals en een diepe kick

Zaaz

Layering different sounds
Lid sinds
18 juli 2003
Berichten
217
Locatie
Amsterdam
Ik ben nu al een tijdje aan het worstelen met de opstelling van mijn Tannoy Reveal actives, maar het wil me maar niet lukken om er een goede diepe kick uit te krijgen. Als ik monitor over mijn hoofdtelefoon gaat het prima en hoor een mooie volle kick die lekker nadreunt. Maar over de monitors hoor ik alleen een doffe klop, alsof iemand ergens op de deur klopt. Ze staan netjes 40 cm. van de muren af en qua aansluiten kan er volgens mij niet veel misgaan toch? Iemand anders hetzelfde probleem of een oplossing?
 
Ja het is alleen in het laag. De sinus van mijn kick zit zo rond de 70 Hz, dus niet eens extreem laag, maar die komt al bijna niet hoorbaar meer uit mijn monitors. Ik heb ze aangesloten met jacks op de monitor-out van mijn 01V. Zou het nog uitmaken als ik ze met XLRs zou aansluiten?
 
hmm, 70 Hz kan voor de Reveals een probleem zijn. Ik kijk net naar de specs op de site van Tanoy en zie bij een willekeurige Reveal active monitor dat de frequentie response begint bij 62 Hz. Dan is het zeer waarschijnlijk dat de response bij 70 Hz helaas ook nog vrij beperkt is.


Let ook op de instellingen van je 01v -> dat je de Lo-shelving @ 80 Hz niet op -15dB hebt staan?
Tegenfase lijkt me redelijk onwaarschijnlijk want ik zie je niet klagen over een belabberd MID/HOOG.
 
Het lijkt dus gewoon aan de Tannoy Reveals te liggen. Bedankt voor jullie hulp maar weer. Misschien maar eens een sub-woofer erbij kopen.
 
Tsja, ik weet niet wat voor koptelefoon je gebruikt, maar heel veel headphones boosten het laag gewoon enorm. Overstuur je ze niet gewoon? Want mijn tannoys beuken Super in het laag, geven een representatief beeld... en ik doe veel in dat bereik :erm:

Dusseh..
 
die 62Hz van de Reveals is +- 3dB.

mijn speakers (B&W) staan gespecificeerd op 60Hz +- 3dB, maar ik hoor met een functiegenerator al duidelijk een toon bij 35Hz. het is dus afhankelijk van de steilheid van de rolloff aan de onderkant.

rag er eens een mooie sinus-toon doorheen (bv met behulp van http://www.marchandelec.com/programs.html -> function generator) en kijk eens waar je dingen begint te horen. dan merk je snel genoeg of het aan je tannoy's, je koptelefoon of je kick ligt.
 
... eh, het kan dus ook gewoon aan je ruimte liggen.

Door de afmetingen (LxBxH) van je kamer zullen bepaalde frequenties worden versterkt, en andere uitgedoofd.
Zoek maar eens op "akoestiek" op dit forum.
 
Dat van die ruimte wist ik, maar ik heb intussen al zoveel met opstelling geexperimenteerd dat ik begin te twijfelen of het daaraan ligt. Dat trucje met die functiegenerator heb al geprobeerd met mijn RackAttack, en onder de 70Hz valt het volume duidelijk weg. Maar wel goed om te horen dat het in ieder geval niet aan de speakers ligt.
 
Heb je dr overal last van? Ik heb in mijn kamer plekken waar ik geen laag hoor en plekken waar ik veeeeeeel laag heb.

Helaas heb ik nergens plekken waar het precies goed klinkt :confused:
 
Ik moet zeggen dat ik dit ook vondt bij mijn Tannoys. Bij mij ligt het volgens mij wel aan mijn ruimte. Het vreemde is namelijk dat als ik voor mijn speakers zit ik bijna geen diepe dreun hoor terwijl als ik op de kamer ernaast ben ik het goed hoor dreunen. Hetzelfde heb ik overigens beneden bij mijn dvd speler. Kijk je film op de bank dan hoor je niet overdreven veel diep. Ga je naar de gang is het gedreun niet te zuinig.

:confused:
 
Ik heb hetzelfde met mijn Mackie hr824's. Ligt ook aan de afmetingen van mn studio. Binnen enkele weken ga ik verhuizen en ook een nieuwe studio bouwen. Dan maar eens goed aan de gang gaan met isolatie / akoestiek / plaatsing, etc.
 
Iedereen zat wel altijd te klagen over de krk . Moet zeggen dat me setje krk het perfect doen in een kleine kamer,hoor alles terwijl ze zeer laag zijn afgesteld. Aan me kamer is trouwens niets gedaan.
 
Ik hoor echt nauwelijks laag. Het lijkt wel alsof het door de muren wordt geabsorbeerd of zo. De buren zijn er vast blij mee, maar doe mij toch maar die lekkere diepe dreun.
 
Back
Top