[track] Unic - a new life has started (met een hoog Vangelis gehalte)

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Na de thread over chariots with fire kwam ik zo ongeveer op deze compositie uit. Met dank aan sommige dsf leden voor een aantal commentaren.

Een Unic track met een groot Vangelis gehalte. Ik ben er erg content mee, gezien dat ik eindelijk eens de Vangelis sfeer goed heb neer weten te zetten....zucht....:D
En qua niveau voor mijn gevoel toch weer een stapje verder ben gekomen.

Dus houdt je niet van Vangelis en mijn muziek, ga dan nu nog weg van deze thread voor het te laat is. ;)

Anders veel plezier ermee

Het bestaat uit 2 delen.. eerste deel meer een groot spherish gehalte, tweede deel rustgevender...

Gemaakt met: fruityloops, roland D70 en Yamaha HS7.


Unic - a new life has started - guids.mp3
 
gefeliciteerd! dit lijkt me uitstekende muziek om over het strand mee in slow motion te rennen.

maar ik vind het nog steeds wel Unic (gelukkig maar) met welliswaar vangelis invloeden .... lekker scherpe en vetter sounds komen uit die arpeggios trouwens. die pads en strings bewegen mooi t.o.v. een liggen arpeggio (vooral vanaf 1.48 en later in deel 2) nou als dat geen vangelis is dan weet ik het niet meer. heeft een heroisch sfeertje. lekker wat galm erbij en gaan met die banaan.

van het eerste gedeelte had je al eerder een voorproefje laten horen, ook in een andere thread, maar deze klinkt inderdaad beter en voller. het brass geluid komt nog steeds beter tot zijn recht temidden van andere klanken dan wanneer ie te veel solo gaat. enfin, daar heb ik het al eerder over gehad.

mooie overgang naar deel 2 op 2.40 met die wind lfo erbij en een soort doedelzak sfeergeluid (the Unic sound?), en dan een sympathiek arpeggiootje wat weer afgewisseld wordt met andere arpeggioos. mooi stereo beeld daarmee. opzwepende pianoklanken.

mooie wending trouwens op 4.04 :okdan:

hierna klinken die strings trouwens extra mooi op het eind. ik denk dat ik die 2e het mooist vind.
 
Origineel geplaatst door VanHeckis
...........verhaal.........;)

bedankt voor de felicitaties;) Zo voeld de track ook wel hoor.
En zoals ik al een beetje zei, het is een Unic track met "veel" vangelis, en niet andersom. Wat dat betreft zijn dit soort arpeggio's wel erg Unic. mijn sterke punt? (tja en een D70 is en blijft geen CS80, alhoewel de HS7 een hele verre achterneef is, allebei ontstaan vanuit het Yamaha GX1 orgel, maar das met wat fantasie;))

Het doedelzak sfeer geluid komt denk ik uit de yamaha HS7 zoals jij het bedoeld, die heeft een heel erg eigen sound.

Ik vind deel 2 persoonlijk ook het mooist, (eigenlijk mijn beste stukkie muziek tot nu toe ooit:) , maar ja ik ben subjectief:P)
In ieder geval is het sfeerbeeld, met stereo, velocities etc etc helemaal bewust gemaakt. Ben er wel trots op:D

Ik heb de compositie uit deel 2 "gejat" uit een piano stuk wat ik al eens bedacht heb. er hoort eigenlijk nog een heel verhaal aan vast, maar vond het nummer dan te lang worden.

ps: alle arpeggio's komen uit de "standaard" fruityloops vst's ... het kan ook simpel.:P
 
Zeer indrukwekkend!
Ik heb totaal geen zin om in detail te gaan beschrijven wat mijn bevindingen zijn. 'Heerlijke luistermuziek' volstaat.
Een volle cd graag!
 
Zeer herkenbare Vangelis elementen in een prachtig Unic jasje gegoten oftewel een heerlijke track om onderuit gezakt naar te luisteren. Je hebt ook de mix vergeleken met eerdere versies een stuk verbeterd! Misschien kan je de overgang naar deel II komt nog wat geleidelijker maken.

Het intro is overigens erg goed! De pauken roepen -ondanks het feit dat ze wat synthetisch klinken- een mooie sfeer op en nodigen uit om tot het eind te luisteren.

Goed gedaan Arnaud :okdan:
 
PRACHTIG. Ik vind het eigenlijk een Vangelis nummer
met sterke Unic invloeden... Mooi mooi mooi mooi mooi

Axel
 
Dank jullie wel voor de complimenten.
Misschien dat er nog een deel 3 komt;) Met dezelfde basis sounds...
Maar voordat wil ik toch eerst "growing" eens afmaken....zucht... Dat is een bijna af nummer, alleen komt er net steeds iets anders tussendoor.

Nog meer mensen die enig commentaar hebben?
OF zijn er maar weinig "vangelis minded people" verder op het forum aanwezig moenteel:D
 
Harstikke lekkere sound, maar van mij wist je het al! En nix growing, jij moet aan de volgende Bruit...;)
 
Origineel geplaatst door gijs
Harstikke lekkere sound, maar van mij wist je het al! En nix growing, jij moet aan de volgende Bruit...;)

zeur;)

Growing is bijna klaar. En als jij La mer nou eens afmaakte..........8o)

ps: voor verdere correspondentie over dit onderwerp verzoek ik je mijn msn te spammen:D

greetz
 
is mooi hoor, net echt:)
 
Origineel geplaatst door Unic
maar maar maar ... het is toch ook ech?t8D

=(

:dubbel:

net vangelis natuurlijk ,het is hem niet dat weet ik , maar het lijkt er veel op:D
positief bedoelt unic
 
Hm ... jummie :P ... combinatie van Chariots of Fire, Antarctica en dan eigen Unic invloeden ... mooi. Alleen de snaredrum klinkt een beetje minder passend (lees minder groots). Maar doet geen afbreuk.

Ook een erg mooie overgang met die pad :okdan:

Tweede deel doet minder aan Vangelis denken, maar dat is eigenlijk ook niet nodig ... als het Unic klinkt klinkt het ook hemels ;)

Lekkere pauksamples :{


Ik vond persoonlijk Orkesta el Unica nog beter en Vangeliser (El Greco), maar deze is ook echt heel mooi qua opbouw, geluid en mixing.

Kortom ... TOP :okdan: :okdan: :okdan:
 
Origineel geplaatst door Danny
Hm ... jummie :P ... combinatie van Chariots of Fire, Antarctica en dan eigen Unic invloeden ... mooi. Alleen de snaredrum klinkt een beetje minder passend (lees minder groots). Maar doet geen afbreuk.

Ook een erg mooie overgang met die pad
Tweede deel doet minder aan Vangelis denken, maar dat is eigenlijk ook niet nodig ... als het Unic klinkt klinkt het ook hemels

Ik vond persoonlijk Orkesta el Unica nog beter en Vangeliser (El Greco), maar deze is ook echt heel mooi qua opbouw, geluid en mixing.

Kortom ... TOP :okdan:

Bedankt voor je compliment. :)
je zou het misschien zo kunnen zien. Eerste deel was voornamelijk om vangelis sound na te doen, het tweede deel is meer mijn eigen inbreng.:)

ps:
En dan te bedenken dat Orkesta el Unica in 1 keer is ingespeeld =)
En dit nummer toch een aantal weken over mijn pc heeft heen gezworven:D hmmzz....

greoten Arnaud
 
...en toen de visie van iemand die zelfs geen mp3 van vangelis op z'n schijf heeft staan :D


de algehele sound is mooi,... dynamisch, open en lekker stereo....

net zoals Danny vind ik dat de snare nog wel iets bombastischer mag, die is nog een beetje iel
vergeleken bij de rest...

Het 1e stuk vind ik vooral erg goed, het 2e stuk is ook mooi al heb ik die arpeggio-synth dan
wel een beetje gehoord; die zit er ook redelijk hard in!

netjes gemaakt hoor, maar toch zou ik zo'n compositie als dit weleens uitgevoerd willen
horen door een orkest met echte strijkers, houtblazers, koperblazers en echte pauken :)
 
Origineel geplaatst door trigg
...en toen de visie van iemand die zelfs geen mp3 van vangelis op z'n schijf heeft staan :D


de algehele sound is mooi,... dynamisch, open en lekker stereo....

net zoals Danny vind ik dat de snare nog wel iets bombastischer mag, die is nog een beetje iel
vergeleken bij de rest...

Het 1e stuk vind ik vooral erg goed, het 2e stuk is ook mooi al heb ik die arpeggio-synth dan
wel een beetje gehoord; die zit er ook redelijk hard in!

netjes gemaakt hoor, maar toch zou ik zo'n compositie als dit weleens uitgevoerd willen
horen door een orkest met echte strijkers, houtblazers, koperblazers en echte pauken :)

Inderdaad zou de snare een andere kunnen zijn... helaas te laat nu er voor:P
Dat die arpegio synth er zo "hard" en "veel" in zit dat is bewust. ;) dat vond ik mooi. hehehe

tja, zo zijn er inderdaad veel van dit soort composities die zich lenen voor een echt orkest. Alhoewel het karakter van het geheel natuurlijk erg anders wordt. Persoonlijk ben ik een syntheziser man.. hoe kan het ook anders.

Maar als je een orkest weet ............. :dubbel:

greetz Arnaud
 
Back
Top