Opslag van gear: Hoe??

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.158
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Ik ga dus eind van het jaar een maand of 12 op reis en moet dus mijn gear gaan opslaan voor jaar. Ik zeg alles hier op en sla mijn spullen op bij mijn ouders op zolder.

Nu vraag ik me af of men ervaringen of tips heeft wat betreft opslag van gear.

De zolder is erg droog en dus stoffig. Verder staat er een CV ketel, dus het kan redelijk warm worden, echter niet heet.

Zelf zat ik te denk een soort folie, waarmee ik de synths kan inpakken. Zo'n zakje met van die vochtvreters erbij voor het geval dat. In de doos en dan allemaal in een grote zak ofzo.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
 
Wie heeft die site van die stofhoezen leverancier???


Compu-cap heet het geloof ik....ik heb er zelf 1 voor mijn a6 :stupid


te veel :peukie:
 
Er was toch iets met 'niet op z'n kant zetten' van vintage gear, omdat dat de smering uit de potmeters zou lopen, of iets dergelijks vaags?
 
Je kan verpakkingsfolie kopen, oa bij overtoom. werkt goed!
anders flightcasen

zet op je zolder vochtvreters neer.

Keith
 
Origineel geplaatst door Keith Emerson
Je kan verpakkingsfolie kopen, oa bij overtoom. werkt goed!
anders flightcasen

zet op je zolder vochtvreters neer.

Keith

Het valt me mee dat je niet adviseerde om de boel buiten in weer en wind neer te zetten. ;)
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Het valt me mee dat je niet adviseerde om de boel buiten in weer en wind neer te zetten. ;)


Dat hangt af van de kwaliteit van je spullen
 
HEhe, gaat lekker zo :D

Kortom, er zijn niet echte tips, behalve dan het niet op hun kant zetten van de ouwe bakken. Dan moet ik mijn Juno maar eens anders neerzetten, want die staat ook al twee maanden op z'n kant (moet gefixt worden, maar dat wacht maar ff anderhalf jaar!).

Dus folie, vochtvreters, niet op z'n kant. nothing fancy!

:okdan:
 
Nou, in het museum is op zeker geen plaats. Als je echt 'vintage'spullen hebt, breng het dan liever onder bij iemand die weet wat er mee te doen, die ze vooral eens per maand even wil bespelen en die je natuurlijk vertrouwd. SDtilstand isa dan zonder meer achteruitgang. Wat recenter spul kan wel tegen een jaartje onbruik.

De opslagruimte hoeft niet totaal vochtvrij te zijn. Ik haalde onlangs een Yamaha FVX-1 uit de oorspronkelijke doos, nadat deze 15 jaar in zo'n opslag box had gezeten. Werkt nog perfect. Temperatuur schommelingen zijn erger (zolder?)

Wout
 
Droog en niet te koud. Te warm is ook niet goed. Inpakken in folie kan, maar ik denk dat afdekken met een doek beter is, of nog beter; inpakken in dozen. Plastic geeft geen ruimte voor lucht, dus dat kan gaan broeien.
 
Origineel geplaatst door Keith Emerson
Dat hangt af van de kwaliteit van je spullen

Heheh, het was een geintje naar aanleiding van het verhaal dat ik over Keith Emerson's Moog modular las in het boek Vintage Synthesizers van Mark Vail: Then came a sad time when Emerson no longer used the Moog system, and it ended up in a situation that it couldn't handle. "I found out from people at Moog that it sat outside in its case in Buffalo throughout the winter," Alexander reports.

Even serieus: een omgeving met een stabiele luchtvochtigheid en temperatuur lijken me zeker raadzaam. Maar eigenlijk is er af en toe op spelen natuurlijk nog beter voor zowel de mechanische als elektronische onderdelen.
 
De Kast

De Kast

heb regelmatig wat in de kast in huis gezet , daar blijft het wel goed denk ik
alhoewel ik toch roest constateer , dus de vochtigheid is wel belangrijk ,iniedergeval niet te vochtig
het enigste wat ik merk is dat de knopjes van mijn M1 , slecht gaan werken bij weinig of geen gebruik
dus af en toe de knopjes even drukken en draaien is misschien niet verkeerd , ook alle toetsen even indrukken


een jaar is niet zo lang:D
 
Back
Top