cs 30 ring mod.

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
mensen iemand bekend met de cs 30.....niesoo veel denk [monopoly had er een ,maar ik zie/hoor ze nie soo veel

t probleem ist volgende; de cs 30 heeft een twee lijn structuur ,...
en uiteindelijk kom je met je instellingen uit bij de vca,s je kan zelf bepalen wat er klinkt in vca 1, bv high pass filter van osc 1+2 en op vca 2 laat je met een andere env bv lowpass horen van osc 2 ...leuk allemaal
net modulair....maar

t probleem is als volgt,.... de vca 2 doet t niet meer [ denk ik ],...
de ring modulator dus ook niet meer ,...vca = ring mod.!!!
waar aan ik dit concludeer alle andere functies [ lees ; buildingblocks ] doen het wel , erggoed zelfs !!
als ik iets route naar vca 1 klinkt het wel uit de out, en de vca 2 out is dood ,eerst niet
SOOOO wat nu te doen ,...
behalve naar mhouse brengen ,...
iemand techie genoegb
groet ron ,...en thnx alvast
:luv: :halleluja
 
Je kan er ook mee naar Saint Eric gaan. Dat is iemand die voor schappelijke prijzen analoge synthesizers repareert. Hij is ook lid van dit forum:

https://www.synthforum.nl/forums/member.php?s=&action=getinfo&userid=14408

Stuur hem anders even een PB of mail.

Succes ermee


P.S. ik heb zelf ook een CS30 staan, toffe bak is het he? Heb jij die CS30 waar ook een sequencer inzit? Ik wel....leuk ding. Ik heb er een sync input op gezet zodat de sequencer in sync mee kan lopen met andere apparaten. Helaas heeft mijn CS30 ook een klein defect: stap 6 van de sequencer heeft invloed op alle andere stappen (als ik de toonhoogte hiervan verander, veranderen de toonhoogtes van de andere stappen mee) Dit gebeurt alleen bij stap 6, dus dat is niet goed...maarje....ik breng mijn CS30 ook maar een keertje naar Saint Eric.
 
Zoals je weet is de CS-30 nogal gecompliceerd en verwarrend opgebouwd, dus ik zou de instellingen van alle knoppen en schuiven sowieso checken voor je iets concludeert of hem wegbrengt.

Om het zeker te weten zou ik allereerst de balance-regelaar (in de output-sectie bij je hoofdtelefoonuitgang) helemaal naar beneden schuiven, zodat je normaal gesproken alleen VCA 2 zou moeten horen. Als die VCA 2 inderdaad dood is moet het dus stil blijven, in welke de stand de CS-30 verder ook staat.

Rommel ook wat met de schuifjes van de filterinstelling en de envelope in de VCA 2 sectie;het kan zijn dat deze niet meer helemaal goed werken / contact maken door vuil oid. Kijk of je VCA 2 niet laat moduleren door een envelope die per ongeluk op "seq" of "ext" staat; is misschien voor de hand liggend maar je kunt er overheen kijken.

Niet helemaal logisch misschien, maar ga na of het probleem ook bestaat als je de CS-30 aanstuurt met je interne sequencer. Het zou niets moeten uitmaken maar je weet maar nooit en het is eenvoudig na te gaan.

Als dit alles niet werkt, kijk ook eens naar de achterkant van de CS-30. Volgens mij heb je 3 audio uitgangen: VCA 1, VCA 1+2 en VCA 2. Prik je kabel eens in een andere uitgang dan welke je nu gebruikt en kijk of dat helpt.

Als je alles hebt geprobeerd en VCA 2 blijft stil, dan ben ik bang dat je inderdaad naar de synthdokter moet! Succes in ieder geval.
 
Back
Top