Linker cursor MPC kapot... Opties?

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Sinds gisteren is de linker cursor van mijn MPC4000 kapot. Da's kut. Ik durf hem echt niet binnendoen in een winkel, die hem rechtsreeks naar Akai doorstuurt, uit schrik voor maandelange wachttijd. Dat gaat gewoon niet.

Is zo'n cursor ietwat makkelijk te repareren? Is dat te riskeren? Zou het niet zelf doen, maar een zelfstandige met meer kennis van zaken.

Iemand tips?

Gr,
Ken
 
www.voerman.nl

dat is de importeur van akai in nederland, misschien ook voor belgie.
Ze kunnen je waarschijnlijk wel aan onderdelen helpen, of een reparatie doen.

-C-
 
Reageert hij nooit meer of reageert hij af en toe nog wel? Je kunt eens proberen om de kast open te maken en met wat perslucht tussen de printplaat en de behuizing wat lucht te spuiten. Ik heb er heel af en toe last van met de mpc3000. Meestal kan ik die binnen 2 minuten fixen.
 
Waarschijnlijk is het knopje eronder versleten. Als je handig bent met een soldeerbout kun je het zelf proberen te herstellen. De knopjes in mijn 2000XL kun je gewoon in de eerste de beste electronica zaak kopen. De kans zit er dik in dat dat met de 4000 ook het geval is. Waarschijnlijk moet je net zoals bij een 2000XL het toppanel verwijderen om te kijken.

Als je geen electronica ervaring hebt, zeker naar een service centrum brengen!
 
Defecte MPC-4000

Defecte MPC-4000

Is het plastic knopje afgebroken of doet de schakelaar eronder het niet?

Als het de schakelaar is dan weet ik een snelle oplossing.
FF naar Meppel rijden, Klaar terwijl je wacht. :koffie:
Als het het plastic knopje is dan moet ik die eerst bestellen voor je.
Eenmaal binnen,...dan ook klaar terwijl je wacht.

Greetz,

Mike
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
Steven, hoe haal je die bovenkap eraf ? gewoon die 4 schroeven aande zijkanten losmaken ?

Nee! Dat is niet genoeg!

De bovenkap zit namelijk nog vast aan de achterkant én aan de voorkant!

- Wat je eerst doet zijn de 4 grote schroeven aan de zijkant losmaken.
- Daarna maak je de 5 schroeven aan de achterzijde los. Er zitten er 2 aan iedere zijkant en 1 in het midden bovenaan.
- Als je dit gedaan hebt draai je de MPC om, leg hem op een zachte ondergrond (een kussen of zo, of je bed). Klap het scherm naar beneden natuurlijk.
- Aan de zijde waar de plastieken voorkant zit (beneden als de connectors naar boven liggen) zijn 3 schroeven (dit zijn de schroeven in het plastiek, niet de schroeven er net boven in de metalen plaat). Als deze schroeven los zijn alsook de 4 grote aan de zijkant dan kun je het plastieken frontpaneel eruit halen.
- Nu kun je zien dat de metalen bovenkap nog vast zit aan de voorkant. Verwijder de schroeven en je kunt de kap verwijderen.

En dan poetsen maar! :D De pads kun je gewoon met water en zeep wassen, dan krijgen ze een lekker geurtje *D


:geslaagd:
 
Origineel geplaatst door Steven V
Nee! Dat is niet genoeg!

De bovenkap zit namelijk nog vast aan de achterkant én aan de voorkant!

- Wat je eerst doet zijn de 4 grote schroeven aan de zijkant losmaken.
- Daarna maak je de 5 schroeven aan de achterzijde los. Er zitten er 2 aan iedere zijkant en 1 in het midden bovenaan.
- Als je dit gedaan hebt draai je de MPC om, leg hem op een zachte ondergrond (een kussen of zo, of je bed). Klap het scherm naar beneden natuurlijk.
- Aan de zijde waar de plastieken voorkant zit (beneden als de connectors naar boven liggen) zijn 3 schroeven (dit zijn de schroeven in het plastiek, niet de schroeven er net boven in de metalen plaat). Als deze schroeven los zijn alsook de 4 grote aan de zijkant dan kun je het plastieken frontpaneel eruit halen.
- Nu kun je zien dat de metalen bovenkap nog vast zit aan de voorkant. Verwijder de schroeven en je kunt de kap verwijderen.

En dan poetsen maar! :D De pads kun je gewoon met water en zeep wassen, dan krijgen ze een lekker geurtje *D


:geslaagd:

Oeps, ik zie nu dat deze thread over de MPC4000 gaat natuurlijk... De hierboven beschreven methode is voor de MPC2000XL...

Hoewel ik een MPC4000 nog nooit van dichtbij heb gezien, denk ik niet dat enkel de schroeven aan de zijkanten verwijderen genoeg is om de top weg te halen; op foto's kun je zien dat de top ook vast zit met schroeven aan de achterkant. Aan de voorkant zal ie ook wel vastzitten, waarschijnlijk moet je ook hier het plastieken frontpaneel daarvoor verwijderen.

Het lijkt met trouwens ook dat de 4000 schroeven heeft aan de hoeken van de pad "matrix", maar dat ben ik niet zeker.

Anyway als je het niet loskrijgt niet gaan trekken want dan zit er ergens nog een schroefje vast :yamaha:
 
Back
Top