vinyl cutter / platensnijder

fantasy

Nieuwkomer
Lid sinds
29 Maart 2005
Berichten
2
ik ben de gelukkige / onglukkige bezitter,
van een niet werkende vinylcutter / platensnijder
en ben op zoek naar iemand die er verstand van heeft.
 
hoi bliep,
ik denk dat je een platenpers bedoeld,
nee 'tis geen platen pers maar een mastercutter dus, maar 1per keer en per kant,
dus wel leuk maar het blijven masters.
thx.
 
vertel er eens wat meer over wat je hebt staan en wat mag er loos zijn jou apparaat waarom hij het niet doet
 
platensnijder

platensnijder

Je vraag was al weer oud, maart 2005, maar ik las dat je op zoekt bent naar iemand die iets weer van platensnijders. Ik heb een hele verzameling op dat gebied dus ik denk je wel te kunnen helpen. Ik ben ook benieuwd wat voor apparaat je hebt.

Groeten, Tim.
 
zou je dan niet wat meer informatie kunnen zetten over vinyl cutters ik zou er ook wel wat meer van willen weten , het enige wat ik nu weet is dat die dingen niet betalen zijn ik zag er eens eentje tweedehands voor over de 10 000 euro

of zijn er nog stukken goedkopere modellen
 
platensnijder

platensnijder

Hmm, dat zijn leuke speeltjes. Een platensnijder hoeft niet zo veel te kosten. In Amerika zijn aardige amateurapparaatjes gemaakt kort na de tweede wereldoorlog. Die dingen zijn bepaald niet zeldzaam daar en ze zijn niet duur. Transport is natuurlijk wel een probleem. Ik ga wel wat opruimen binnenkort. Wat lastig is zijn de speciale opnameplaten en snijnaalden, die zijn vrij duur. Verder zijn de oude apparaten vaak alleen geschikt voor 78 toeren.

Ik hoop dat de 'oude' vraagsteller zich nog gaat melden, ik ben altijd benieuwd wat een ander heeft.

Verdere informatie kun je vinden op mijn site, er staat diverse artikelen onder de rubriek 'stichting'.
http://home.wanadoo.nl/tdewolf/index.htm

Groeten, Tim.
 
Re: platensnijder

Re: platensnijder

Origineel geplaatst door Tim de Wolf
Hmm, dat zijn leuke speeltjes. Een platensnijder hoeft niet zo veel te kosten. In Amerika zijn aardige amateurapparaatjes gemaakt kort na de tweede wereldoorlog. Die dingen zijn bepaald niet zeldzaam daar en ze zijn niet duur. Transport is natuurlijk wel een probleem. Ik ga wel wat opruimen binnenkort. Wat lastig is zijn de speciale opnameplaten en snijnaalden, die zijn vrij duur. Verder zijn de oude apparaten vaak alleen geschikt voor 78 toeren.

Ik hoop dat de 'oude' vraagsteller zich nog gaat melden, ik ben altijd benieuwd wat een ander heeft.

Verdere informatie kun je vinden op mijn site, er staat diverse artikelen onder de rubriek 'stichting'.
http://home.wanadoo.nl/tdewolf/index.htm

Groeten, Tim.

ik zie niets .. althans geen echt artikelen .. ik draai osx.. zou dat een probleem zijn ?

trouwens heeft stanton geen cutter ? die was iets van 10 000 dollar ofzow kan ik me herinneren ..
 

Attachments

  • vrxhp.jpg
    vrxhp.jpg
    13,7 KB · Bekeken: 112
Inderdaad. Ik denk dat als je eenmaal een DJ status hebt dat je dubplates kan (laten) maken dan heb je ook de kanalen om het te laten snijden. Hoef je het echt niet zelf te doen..

R
 
8~ ik lees hier dat je in de states een machien kan kopen waar je vinyl mee kan snijden?? Waar moet ik naar zoeken? ik ken enkel die vestax van 10.000 euro en die is wat te duur.. voor de rest ben ik leek
tis om zelf mn scratchplaten te maken. hier verder in het dorp is een pro vinylsnijder en daar kost het 29 euro voor 10 minuten geluid. dat is relatief goedkoop maar voor mij toch wel duur.. voor 1 of 2 plaatjes gaat dat natuurlijk nog :dj:
.. het zou een goed idee zijn om met een paar vrienden zon machien te kopen .. dan valt de prijs mee en kunne we eeuwig scratchen en spinnen :D yeahaa
.. een tweedehandse vestax vrx2000 met drie of vier man is stijtig genoeg nog steeds te duur ... ;{

hier staat er btw eentje voor 5000euro, in belgie: http://cgi.benl.ebay.be/VESTAX-VRX-...itemZ7583425344QQcategoryZ12913QQcmdZViewItem
hij kost nieuw 13.000 euro volgens die man
 
Laatst gewijzigd:
hij blijft er vet uitzien .. trouwens heb volgens mij weleens op gevangen dat een echte vinylcutter tochbeter of harde rzou klinken .. staat me iets van bij alleen weet niet precies of dat over deze ging ... iemand een forum met gebruikers gevonden ?
 
Ik heb begrepen dat die acetaat versies erg snel slijten.. Dus scractchen is dan denk ik een beetje uit den boze! :D
 
Iemand schreef hierboven dat er 'in het dorp' iemand zit die voor zo'n 30 euro 10 minuten snijdt. Ik hoor graag wie dat is.
Groeten, Tim.(035-6026761)
 
Back
Top