Defecte behringer voeding

sander

_
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
8.398
Locatie
Alphen a/d Rijn
Shit zooi, ik wilde dus eindelijk weer eens muziek gaan maken en heb vandaag m'n nieuwe studiootje aangesloten en toen was ik ineens de adapter van m'n mixer kwijt. Het is de grootste adapter/voeding die ik heb, maar is echt nergens meer te vinden. Ik snap er niks van.

Dus toen dacht ik van hee, ik heb nog een behringer, zo'n kleintje met dezelfde voedingaansluiting en nadat ik alleen ff de voltages had gecontroleerd, probeerde ik deze aan de sluiten op m'n grote mixer.

En ja, ik had geluid. Eindelijk kon ik weer muziek maken. Maar de pret was van korte duur. het geluid verdween en de adapter opgeblazen. =( =( =( :( :( :( :stupid :stupid :stupid.


Nu heb/kan ik dus helemaal niks meer.

Is een powersupply nog te repareren. Er zit geen schroeven in dus zou met grof geweld geopend moeten worden. Ik heb het idee dat deze veelste warm is geworden in er intern iets is gesmolten. Van de buitenkant is niks te zien. (alleen te voelen).

Het gaat om een voeding van de behringer Mx-802. model MXEU2.
 
Ik denk dat de mixer meer ampères trekt dan die voeding kan leveren en dan gaat ie inderdaad in de hens.
Je zou hem open kunnen breken, maar het komt vaak voor dat er ook een soort van hars over de print en spoelen is gegoten. Kijkshop heeft cheapo voedingen / adapters voor een paar euro.
Dan heb je in ieder geval weer een goeie voeding. Zoek toch maar die andere adapter op :)

-C-
 
Origineel geplaatst door sander
Ja maar het is een speciale voeding met speciale stekker.

Output 2x 18.5 VAC / 500Ma


Knip dan de stekker van die ouwe af (die doorgefikt is) en soldeer die netjes aan de nieuwe voeding die je bij de electronicazaak gaat kopen.
Nu ik erover nadenk, volgens mij kan je beter zo een nieuwe voeding bij Behringer zelf gaan bestellen.. Ben je van al het gelazer af.

"meneer Cactus, wat hebben we nu geleerd?" ;)

R
 
Origineel geplaatst door sander


Output 2x 18.5 VAC / 500Ma

jouw voeding kan niet meer dan 500mA aan stroom leveren. als jij er iets op aansluit wat meer dan 500mA aan stroom trekt dan zal je voeding er idd mee op houden. meestal is het zo dat de voeding is beveiligd voor dat soort dingen. dus je breekt die voeding gewoon open en meestal is het dan zo dat er op de print een zekering zit, dus die zal dan wel doorgesmolten zijn. als je die vervangt zal je voeding wel weer gemaakt zijn tenzij er andere componenten kapot zijn. even testen en je voeding weer dicht lijnen of tapen...en klaar

succes
 
Tape isoleert wel warmte en dan brandt 'ie eerder weer door. Daar moet je dus wel mee oppassen
 
Koop een nieuwe Behringer mixer. Is goedkoper dan die adapter.:dubbel:



gr. Tom
 
Dat ding is niet open te krijgen. Massief kunsttof. Er zit wel ergens rondom een lijntje waar de 2 helften op elkaar zitten, maar das denk ik vastgelijmpt. Ik heb zo het idee dat er geen zekering inzit. Alleen bij de de duredere behringers kan je de voeding wel gewoon openschroeven en zit er misschien wel een zekering in.
 
Mbv een ijzerzaag heb ik er rondom ingezaagd en nu is ie open. Ik zag in eerste instantie geen zekering, maar die zat er wel, alleen dan in een draadje, dus niet in een houder. Het zag er zeg maar uit als een stuk tape om een draad. Net of er 2 draadjes aanelkaar geplakt waren. Maar daar zat dus de zekering. Heb em doiorgemeten en die is nog heel.

Dus die transformator zal dan wel intern verbrand zijn. Niks meer aan te doen lijkt me of niet?
 
Laatst gewijzigd:
had je maar geen behringer moeten kopen
en dubbele voeding is idd lastig te krijgen of je moet zelf met een trafo er eentje knutselen:D
 
Origineel geplaatst door manvsmachine
had je maar geen behringer moeten kopen
en dubbele voeding is idd lastig te krijgen of je moet zelf met een trafo er eentje knutselen:D

Niks mis met Behringer.
Ik heb de voeding waardoor het allemaal begonnen was eindelijk weer gevonden. :)
Ik ga voor de kleine mixer wel een nieuwe a 24 euro geloof ik kopen.
 
Origineel geplaatst door sander
Niks mis met Behringer.
Ik heb de voeding waardoor het allemaal begonnen was eindelijk weer gevonden. :)
Ik ga voor de kleine mixer wel een nieuwe a 24 euro geloof ik kopen.

behalve dan lekkende kanalen e.d. waar behringer nogal vaak last van schijnt te hebben :D
 
Back
Top