Adat converter kapot [Fostex VC8]

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Ik heb vandaag tot diep in de nacht aan mijn Fostex VC8 Adat Converter lopen pielen omdat deze het nu niet meer doet. Ik heb er een verkeerde adapter op aangesloten.....volgens mij met een te hoog voltage. Weet iemand hoe een Fostex VC8 kapot gaat als je er te veel volt in stopt? Hoe zou ik hem kunnen repareren?

Hopelijk kan iemand me helpen :(
 
GENERAL
Dimensions (W x H x D): 220 x 43 x 200mm
Power Supply: DC12V, 600mA, Exclusive AC Adapter (AD-12A)

Wat had je er op gegooid?
 
Ik heb twee van die VC8 converters. Alleen heb ik maar 1 adapter. (Een van de twee komt uit engeland en heeft dus ook een engelse adapter). Ik heb op deze VC8 wel gewoon een adapter van 12 volt aangesloten (van 1000 mA), maar als je een multimeter op die adapter zet, dan geeft de meter ongeveer 18 volt aan. (bij de originele adapter trouwens 16 volt). Dat is normaal, want een adapter zakt altijd nog een beetje in als je er iets op aansluit.

Het punt is: Als ik op de kapotte VC8 de originele goede adapter (van de andere VC8 dus) aansluit, dan werkt de kapotte VC8 ook niet. Het ligt dus niet aan de adapter, want de andere VC8 werkt op dezelfde adapter wel gewoon.
 
Kijjk even of er een zekeringtje in zit (zal wel niet in zo`n kleintje)
In mijn Alesis convertors wel, ook een keer gesprongen toen ik met de electriciteit zat te k&tten.
 
Matt Second heeft me intussen aan de service manual geholpen. Hij suggereerde dat waarschijnlijk de voedingsregelaar is.

Service manual:
 

Attachments

  • service_manual.pdf
    650,8 KB · Bekeken: 91
Back
Top