Microfoon ingang maken voor apparaat met alleen ingebouwde microfoon

sander

_
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
8.398
Locatie
Alphen a/d Rijn
Is het mogelijk om een apparaat met alleen een ingebouwde microfoon van microfoon ingang te voorzien.
Dus draadjes die naar microfoon gaan doorlussen naar een toegevoegde minjack ingang. Wat zou er dan voor electronica tussen moeten en is die electronica heel klein? Zijn er misschien bestaande schema's ergens te vinden?
 
Moet kunnen. Ik heb ook eens keer aan zoiets gedacht bij een mp3 speler van mij. Maar nog niet geprobeerd. Er zit al een microfoon versterker in dus naar mijn idee hoef je niet zo veel te doen.
 
Ja, ik heb net ff op een andere manier zitten googelen en vondt iemand die het voor z'n pocket pc had gedaan.
Alleen draadjes rechtstreeks naar uitgang, Geen extra componenten of wat dan ook.

http://www.ee.und.ac.za/pcs/Ipaq 3870 Modification to support External Microphone.htm

Zou wel relax zijn om van mijn pocketpc een opneem apparaat te kunnen maken. Bijv voor meen te nemen en livset op te zetten. En ook heb ik een video camera met alleen interne microfoon.
 
Het is wel mogelijk om met een spanningsdeler het line niveau te verzwakken naar microfoon niveau. We moeten dan vooraf weten wat het line niveau is (meestal 600 - 1000 mV) en wat microfoon niveau is (Ik meen 10 mV)
De verhouding tussen ingang en uitgang is dus (ongeveer) 1 : 100

De verhouding tussen R1 en R2 zal dan ook ongeveer 1 : 100 moeten wezen
Voor de "weerstand" tussen line in en massa is ongeveer 50 K Dus R1 + R2 = 50 K

Wanneer je dus voor R1 47K Ohm kiest en voor R2 470 Ohm zal de deler lijn niveau terugdelen naar mic niveau.

Maar is het niet zo dat er voor microfoon voorversterkers een andere frequentiecorrectie gebruikt wordt dan voor line voorversterkers ?? Als dat zo is dan zal het signaal doffer/scheller dan normaal klinken.

Succes
 

Attachments

  • deler.jpg
    deler.jpg
    4,9 KB · Bekeken: 60
Hartelijk dank voor je uitleg en omschrijviing. Ik kom hier binnenkort nog even op terug. Maar weet nu in iedergeval dat het mogelijk zou moeten zijn.
 
Back
Top