Nord lead 1

scan

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
910
Locatie
Arnhem
Dag,

Nu heb ik hier net een nord lead 1, ik mag hem even testen voor ik hem koop.
Hij is zeeer vies, en een toets hangt er half uit.
Maar de pitch bend en de mod wheel doen het niet.

Is dit makkelijk te verhelpen?
of kost dit veel knaken?

Groet scan
 
idd

idd

Ja dank!

hoop enthousiaste gebruikers hier:halleluja

Efffe de importuer gebeld en hij zei doorblazen en hopenlijk doet die het dan weer.
Dus totaal uitmekaar halen en poetsen maar :okdan:

groet
 
Hoi,

Heb je al resultaat? Ik heb ook nog altijd precies hetzelfde probleem. zowel wheel als stick doen het niet (ook zo gekocht). Als een aantal trhreads gezien van mensen met die problemen. Lead 1s blijken daarvoor berucht te zijn. Der is al deze thread over dit onderwerp:

Origineel geplaatst door radiance
Bij mij was het een potmeter die vervangen moest worden, overigens snel gebeurd en niet moeilijk te krijgen.
Het was gewoon een standaard potmeter.
Wat zjokka beschrijft lijkt me geen mechanisch defect, b.v. de potmeter van het modwheel gaat niet in een keer stuk, tenzij er een draadje losgaat ofzo. Haal anders de potmeter eruit en meet even of ie het nog doet. De waarde die ie moet zijn zal d'r wel opstaan.
Ik heb zelf ook eens gehad dat de pitchbend het niet meer deed (dit was een bekend euvel bij de eerste nord leads).
Het had geloof ik iets met een oude OS te maken. Hiervoor heb ik hem wel teruggebracht naar de winkel.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Als beide het niet meer doen, dan zou ik even de aansluit stekkers controlleren. Als deze los zitten, dan denkt het moederboard dat ze een Rack versie is. Dan is bediening via een andere synth nog mogelijk.
Wout

Ik heb gisteren mijn NL opengemaakt en ontdekt dat
-mod wheel met een stekker aan het bord zit (mijn stekker lijkt ok ingeplugd, komt door het bord)
-pitch bend gesoldeerd is met 4 punts connectie (fout op de foto staat 5 pins :stupid ) aan het bord en de stick

Dus nu moet ik lijkt mij, de potmeters checken. Moet ik daarvoor die lossolderen - die drie draajes van de stekker. Kan ik niet gewoon de stekker ontpluggen en dan meten. Welke punten van de potmeter moet ik testen en hoe?

Is de pitch bend ook een potmeter en hoe test ik die?

Toch maar eerst eens blazen dan? Dat lijkt me toch een wat rare suggestie.


zjokka
 

Attachments

  • clavianlsm.jpg
    clavianlsm.jpg
    51,3 KB · Bekeken: 51
heb je al gecheckt of de software instellingen ok zijn. staan wiel en stick niet uitgeschakeld (of kan dat niet)?
 
Je hoeft niets los te solderen. Je kan IDD de stekker eruit trekken en dan de weerstand tussen de middelste en een van de buitenste aansluitingen aan de potmeter meeten. In de maximale stand zou de weerstand hetzelfde moeten zijn als op de potmeter staat (b.v. bij een 100K potmeter +/- 100K).

Maar nogmaals, ik denk dat dit een software matig probleem is. Een potmeter geeft altijd wel wat door, ook als hij stuk is......
 
dan ook maar ff hier mijn vraag posten: waar haal ik zo'n veertje vandaan om in m'n toets te gooien? er ontbreekt er eentje bij de laatste toets, die hangt nu slap...durf geen veertje uit een andere toets te halen om 'm precies op te kunnen meten :o:
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
..durf geen veertje uit een andere toets te halen om 'm precies op te kunnen meten :o:

geef je nog maar niet op voor fear factory dan...
 
Origineel geplaatst door Leo
geef je nog maar niet op voor fear factory dan...
was ik ook niet van plan ;)
vond 't al een hele overwinning dat ik hem open heb durven halen, maar goed veertje d'r uit rukken is geen probleem? en wat zijn de verenspeciaalzaken? tenminste, ik kan wel d'rmee naar de lokale muziekzaak gaan maar dan weet ik zeker dat zo'n veertje minstens 10 keer over de kop gaat
 
als ik jou was zou ik feedback bellen. 010-2757376 uitmijn hoofd. (dat is toch ook min of meer de clavia importeur.)
als ik me niet vergis zijn de toetsenborden (althans, de veertjes) van nordlead nord modular e.d. allemaal hetzelfde. misschien kunnen en willen ze je helpen. veertje in een envelop..... en hop.
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
dan ook maar ff hier mijn vraag posten: waar haal ik zo'n veertje vandaan om in m'n toets te gooien? er ontbreekt er eentje bij de laatste toets, die hangt nu slap...durf geen veertje uit een andere toets te halen om 'm precies op te kunnen meten :o:

Heb mijn veertjes nu al 3x eruit gesloopt,heb de tussen verzwaard. Er kan werkelijk niets gebeuren.
 
Re: Nord lead 1

Origineel geplaatst door scan
Hij is zeeer vies, en een toets hangt er half uit.

Ik vraag me steeds af hoe mensen dat presteren...:confused:


Zo dus!:D :

Origineel geplaatst door raabje
de pleuris!
Mijn vriendin gooit zojuist een vol glas wijn over mijn spirit folio F14 mixer heen... omgestoten :(
De mixer staat tegen de muur, de wijn ging naar binnen door de fader openingen.
groet,Jeroen

Verboden te roken
Verboden te drinken
Verboden te eten...in de buurt van synths e.d.
 
oh eh,
als mijn vrouw ergens rode wijn op morst, gooit ze er witte wijn overheen en daarna zout, dat schijnt de vlekken eruit te halen. misschien een tip?!
 
Re: Nord lead 1

Origineel geplaatst door scan
Dag,

Nu heb ik hier net een nord lead 1, ik mag hem even testen voor ik hem koop.
Hij is zeeer vies, en een toets hangt er half uit.
Maar de pitch bend en de mod wheel doen het niet.

Is dit makkelijk te verhelpen?
of kost dit veel knaken?

Groet scan

ik hoop na al dit gezever met de nordlead 1 ,...dat je geen hoge aanschap prijs hebt ,....?
persoonlijk hou ik er niet soo van om eerst te moeten rep. en dan pas kopen ,...
[oftmoet een belachelijk lage prijs zijn,...]
sc6 ron
 
Origineel geplaatst door Leo
oh eh,
als mijn vrouw ergens rode wijn op morst, gooit ze er witte wijn overheen en daarna zout, dat schijnt de vlekken eruit te halen. misschien een tip?!

Geloof het of niet .... Oxyaction is helemaal top !!

Leuk voor d'r verjaardag ?!?!
 
Origineel geplaatst door radiance
Je hoeft niets los te solderen. Je kan IDD de stekker eruit trekken en dan de weerstand tussen de middelste en een van de buitenste aansluitingen aan de potmeter meeten. In de maximale stand zou de weerstand hetzelfde moeten zijn als op de potmeter staat (b.v. bij een 100K potmeter +/- 100K).

Maar nogmaals, ik denk dat dit een software matig probleem is. Een potmeter geeft altijd wel wat door, ook als hij stuk is......

thanks radiance, maar wat bedoel je precies met software-matig probleem? Ik weet datie geupgrade is naar 2.4 software, maar begrijp niet hoe het 'stukje software' voor modwheel en pitchstick zou uitvallen en voor de rest van de software ok zou zijn.

Origineel geplaatst door Leo
heb je al gecheckt of de software instellingen ok zijn. staan wiel en stick niet uitgeschakeld (of kan dat niet)?

Voor het mod wheel kan dat, maar de pitchstick kan toch niet uitgeschakeld worden dacht ik zo... of vergis ik mij? Heb probeer mijn aandacht op de pitchstick te richten, omdat die volgens mij geen potentiometer bevat en het daar dus niet aan kan liggen (weet iemand hoe die precies werkt ?). Zou m eigenlijk terug moeten assembleren en checken of de modulatie via de pedaal werkt als ik dat zo instel, maar ik dacht bijna zeker van wel.


Scan, hoe ging het blazen?
 
Nu update:

De mod en picht weel doen het nog steeds niet, maar breng hem binnenkort naar de rep.
Toets al gefikst, erg makkelijk het nl bakkie, open draaien, en poetsen maar.

Veertje kun je dr zo uit halen en er weer in plaatsen, zeer vriendelijke interface.
Heb hem inderdaat voor een zacht prijsje, 4 uur schoonmaken en ziet er weer top uit.

Groet scan
 
Origineel geplaatst door zjokka
thanks radiance, maar wat bedoel je precies met software-matig probleem? Ik weet datie geupgrade is naar 2.4 software, maar begrijp niet hoe het 'stukje software' voor modwheel en pitchstick zou uitvallen en voor de rest van de software ok zou zijn.

Het was bij mij een soort bug waardoor de Nord 1 zich als een rackversie ging gedragen...
Ik heb hem toen maar weggebracht om hem te laten fixen.
 
je kan toch ook bereik en zo instellen onder 1 van de knoppen boven het wiel. staat het daar niet uit?
 
Back
Top