psi 17-2, mackie hr 624/824, dynaudio bm5a/6a

De Voorman

Ouwe rot
Lid sinds
7 december 2001
Berichten
1.034
Locatie
Mokum
Ik orienteer mij op goede monitoren. Kan iemand mij vertellen of ie al eens de psi 17-2 heeft gehoord naast bovenstaande mackies/dynaudio's?

tenks!
 
pic

pic

pic
 

Attachments

  • psi17-2_01.jpg
    psi17-2_01.jpg
    16,1 KB · Bekeken: 85
look out

look out

als ik voor het uiterlijk mocht kiezen...het is een plaatje maar dat vindt ik niet zo belangrijk dusss. wie verteld mij iets over de kwaliteit svp?
 
psi is het beste in stereo beeld

mackie heeft de neus voor kwa laag

de dynaudioos lijken meer details te hebben maar das nu 1 maal het membraam die zij gebruiken , deze geeft overal bijna een hard randje omheen wat in een a/b/ vergelijking meestal als (( meer )) details ervaren word maar is op den duur vermoeiender en gewoon minder natuurgetrouw


de psi heeft een nr 1 positie mede door de slimme goed gedempte behuizing . de mackies klinken gewoon wat meer boxy .


geen van de 3 merken is slecht . Eigelijk zijn er helemaal geen slechte monitors meer , meestal is de prijs kwaliteit verhouding redelijk in orde .


grootste probleem is en blijft de ruimte / hoe je het opstelt / en hoe goed je luisteren kunt .


heb je een standaard slaapkamer/studio met nagenoeg geen accoustische aanpassingen heeft het geen zin om een duur systeem te kopen omdat alle voordelen van deze systemen teniet worden gedaan door ongewenste reflecties .


als je een mid/main systeem zoekt moet je even pb-en
 
akoestiek ruimte

akoestiek ruimte

ik heb een hele kleine studio waarbij de moitoren niet meer dan 1 meter uit elkaar kunnen staan, verder is deze ruimte volledig geluidsgeisoleerd en binnen de ruimte zelf is gebruik gemaakt van 7 cm dik akoestifoam(wit) om mid en hoog reflecties tegen te gaan. Het meeste problemen geeft het laag(niet verbaasd natuurlijk geizen de opp. 4 m2 van de studio).

Kort en goed: het rommelt in het laag op de monitoren die ik nu heb(absolute zero spirit) dus ik wil een upgrade. Muziek style is dance.
 
de bm6a's zijn superstrak in het laag.. maar pas op.. het paar dat ik had ruisde een beetje.. hetgeen ik zwaar irritant vond.. en onbegrijpelijk voor speakers van dergelijke prijs.. daarom zijn ze nu weg.. maar ben van plan om passief te halen.. :)
 
een heel kleine ruimte 4 m2. maar moet goed kunnen komen .. bassreflex heeft een beetje ruimte nodig om met de speaker te (( blenden )) mischien dat het beter word als je de bassreflec dicht stopt . dit betekend minder laag maar het word er ALTIJD strakker van . Ik snap dat een iets grotere ruimte geen optie is . wellicht is het in jou situatie een optie om voor een subje te gaan en de nears te fileren .. als de sub op de grond staat komen langere golflengtes beter tot hun recht vergeleken frond firering . Het blijft nu 1 maal zo .. hoe kleiner de ruimtes des te sterker zijn de 1e reflecties die je niet wil hebben



een passive kopen inplaats van active ?

stoorsignalen ruis etc kan onstaan door alle digitale app. die op dezelfde groep staan .. Om er zeker van te zijn dat je geen ruis heb moet je een apparte groep gebruiken voor studio. Vergeet niet dat active speakers het ingangs signaal altijd op vol vermogen verstkt . Een klein ruisje uit je mixer of geluidskaart word zonder problemen tot duidelijk hoorbaar opgetrokken . Koop maar passive daar zet je een zwakke amp op en je hebt nog niet eens 25 % van de speaker die je had
 
Ik wilde een aantal maanden geleden de KRK RP8 halen. Ik heb toen toch besloten om toch even door te sparen voor de Dynaudio BM 5A of de Mackie HR624. Ik ben er ook nog niet helemaal uit welke het gaan worden. Ik heb ze namelijk nog nooit in een winkel kunnen vergelijken welke van de 2 mij het beste bevalt. Ik zoek daarom een winkel die ze allebei hebben staan zodat ik ze goed tegen elkaar af kan wegen.

Zijn er hier toevallig mensen die de Dynaudio Bm 5A en de Mackie HR 624 ooit met elkaar vergeleken hebben? Zo ja welke vonden jullie het beste klinken? Ik maak trouwens Hiphop/RNB muziek dus de laag is erg belangrijk voor mijn keuze.
 
Ik denk dat je met beide monitors het ultra lage van vele rnb/hiphop niet goed kunt beoordelen . Je zou gezien je budget ook blue sky monitors kunnen overwegen . Deze hebben een sub en die combinatie duikt in elk geval wel dieper .
 
Origineel geplaatst door stealo2000
Ik wilde een aantal maanden geleden de KRK RP8 halen. Ik heb toen toch besloten om toch even door te sparen voor de Dynaudio BM 5A of de Mackie HR624. Ik ben er ook nog niet helemaal uit welke het gaan worden. Ik heb ze namelijk nog nooit in een winkel kunnen vergelijken welke van de 2 mij het beste bevalt. Ik zoek daarom een winkel die ze allebei hebben staan zodat ik ze goed tegen elkaar af kan wegen.

Zijn er hier toevallig mensen die de Dynaudio Bm 5A en de Mackie HR 624 ooit met elkaar vergeleken hebben? Zo ja welke vonden jullie het beste klinken? Ik maak trouwens Hiphop/RNB muziek dus de laag is erg belangrijk voor mijn keuze.

In Eindhoven bij I4 hebben ze die allebei staan. Is volgens mij nie heel ver van jou vandaan.
Ik ben daar toevallig laatst ook voor weg geweest. Bij mij zijn het de dynaudio's geworden. En ze bevallen prima!

Groet Erik.
 
Origineel geplaatst door erik_w
In Eindhoven bij I4 hebben ze die allebei staan. Is volgens mij nie heel ver van jou vandaan.
Ik ben daar toevallig laatst ook voor weg geweest. Bij mij zijn het de dynaudio's geworden. En ze bevallen prima!

Groet Erik.


Aah Eindhoven is inderdaad erg dichtbij voor mij. Dat komt dus mooi uit. Maar waarom waren het de dynaudio's geworden en niet de mackie's (HR624) en wat voor muziek maak je eigelijk?
 
Ik maak zelf harddance, dus laag is ook belangrijk voor mij.
Ik heb de dynaudio's vergeleken met de 824's. Dus niet met de 624's..(maar die schijnen het niet te halen bij de dynaudio's). De 824's gaan dieper in het laag dan de dynaudio's. Maar ik vind de 824's gewoon niet geschikt voor mijn ruimte. Ik zit namelijk in een redelijk kleine kamer. Daar komt bij dat de sound van dynaudio mij meer aanspreekt dan van mackie. Maar dit is uiteraard heel persoonlijk!
Maar als je echt heel laag wil, ben je volgens mij zoiezo aangewezen op een subwoofer.

Maar ga gewoon ff luisteren, dan kom je er snel genoeg achter wat je wil...

Groet Erik.
 
BM6

BM6

Ja het is de BM6 geworden passief met een goede versterker. Klinkt erg lekker vooral in het stereobeld is enorm detail.
 
Back
Top