monitoring in ronde kamers

Slipperman

Rooibosje iemand?
Lid sinds
19 april 2002
Berichten
5.336
Locatie
thuis
Ik zat me eens af te vragen wat er gebeurd als je in een circelvormige kamer zit met je monitoring. Wat er dan dus gebeurd en hoe de acoustiek is aangezien je geen een hoek hebt op die manier en denk ik ook nooit staande golven?

Of wat als ik een vierkante kamer heb en daarin de helft rond maak waarin dus de monitoren komen?

Iemand die hier inzicht kan geven?
 
lijkt mij dat je dan een oor verdovende galm hebt omdat het alle kanten opkaatst

net zoals je in dat super grote ronde romeinse gladiator ding (kan even niet op de naam komen) overal waar je staat een speld kan hore vallen
 
Zoek eens op Vince Clark zen studio, dat is een ronde, hoe die zijn opstelling is. (kijk terwijl naar hoe een echte synthfreak pur sang zen verzameling is ;) )
 
Ik heb er geen verstand van, maar ik stond ooit in Aken in zo'n gebouw met een perfect rond coupel plafond (kerkstijl). Het grappig was, dat wanneer je precies in het midden stond, en daarna schreewde de echo loodrecht van boven kwam. Vreemd effect geeft dat. 8D
 
Ik werk als technicus in een halfrond gebouw.

Op de tweede ring exact in het midden hebben we last van phase cancelling

De golflengten zijn in het midden dusdaning evenredig dat je het idee hebt dat je door
het geluid heenloopt. Aparte ervaring, kan ik je wel vertellen.

Omdat we harde(glazen)wanden hebben en we deze uit estetisch oogpunt niet kunnen
(mogen) veranderen/aanpassen, houden we hier rekening mee met de verdeling van de
zitplaatsen.

Door veel acc. getweak hebben we de overlast tot het minimum kunnen beperken.
Er is wel twee dagen een toptechnicus langs geweest met veel meetapparatuur.
 
Back
Top