MPC 2k pads dood.

Nowald

Ouwe rot
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
546
Goedenavond :)

Mijn MPC 2000 heeft momenteel 5 niet werkende pads. Ik heb de MPC geopend em die zag er op het eerste oog nog netjes uit. De rubberen pads liggen op een plastic achtig ding waar de sensoren inzitten. Dit plastic ding loopt uit in een soort van "kabel" dat verdwijnt in een PCI achtig slot. Ik hoop dat ik duidelijk ben :)

Het lijkt er op dat op dit PCI achtig slot een klemmetje of iets dergelijks hoort, want zo kan het plastic kabeltje niet echt optimaal contact maken. Kan iemand mij vertellen of hier iets op hoort? Als ik er beetje mee ga prutsen maakt 1 pad af en toe wel weer contact. De hele rechter rij pads blijft dood.

Sterven de pads vaker af, en nog belangrijker, is dit zelf te fixen? Ik zal morgen bij daglicht even wat foto's schieten om de boel te verduidelijken. Alvast bedank :biertje:
 
Klopt, maar ik wist dat het een "opknappertje" was, daar was de prijs ook naar :)

Ik zal zo btw even foto's maken en uploaden voor de duidelijkheid.
 
pads1.jpg

pads2.jpg


Bij deze de foto's. Ik vraag me dus af of er nog een soort van klemmetje over die verbinding heen hoort, zo maakt het echt geen optimaal contact. Weet een andere MPC gebruiker dit misschien? Ik kan online ook geen foto's vinden van de binnenkant van de machine. Alvast bedankt :)
 
Toen ik pas geleden een kaartlezer in de XL bouwde, maakte ik de MPC eerst aan de verkeerde kant open, de bovenkant dus. Dat rubbere matje lag gewoon los op de contactpunten en wordt door de gaten in de behuizing op z'n plek gehouden.

Doen jou contacten helemaal niks meer? Heb je de ingebouwde pad test gedaan. Zit ergens in een geheim menuutje. Tenminste bij de XL wel als ik me goed herinner.

Doen de pads het als je hard op de contacten drukt, dus zonder de pad zelf ertussen?
 
Sorry, misschien ben ik niet helemaal duidelijk. Met de "contacten" bedoel ik hoe dat plastic matje met de sensoren dat zwarte slot ingaat, wat op de foto's staan. Naar mijn idee mist hier een bevestigings iets, maar dat weet ik dus niet zeker.

De drum sensoren heb ik getest ja, ook zonder de plastic mat er tussen. Als ik beetje met dat zwarte ding en dat witte plastic matje ga klooien werkt 1 pad wel weer. Van een geheim menu weet ik niets :D Iig bedankt voor je reply :biertje:
 
Hmm okee. Ik ga maar ff wat uitsluiten. Ik heb een "stroommeter" geregelt voor morgen. Dan ga ik ff checken of er wel signaal is voordat hij die zwarte poort in gaat, dus of het geen breuk is op dat matje zelf. Btw hoe kom ik het "geheime" menu? Een interne pad test kan nooit kwaad.

Iig iedereen bedankt voor ze reply, ik post me bevindingen morgen. *D
 
Je kan het allesinds laten verstellen. Dan moet je dus nieuwe sensoren laten steken. Misschien dat die sensoren ook gewoon verkrijgbaar zijn, zodat je het eventueel zelf kan fiksen (af te raden natuurlijk als je hier geen ervaring mee hebt)...

't Zou echter wel vrij prijzig zijn heb ik gehoord op MPC forums.
 
Werkt helaas niet op de MPC 2000 Classic heb ik net bevonden.

edit | @ mikemix
 
Origineel geplaatst door Nowald
Werkt helaas niet op de MPC 2000 Classic heb ik net bevonden.

edit | @ mikemix


Jammer.
Wat had je betaald voor die MPC2000?
Had de verkoper jou gewaarschuwd dat deze pads defect zijn?
 
Yeps, er zou 1 pad defect zijn. Dit bleken er helaas 5 te zijn. Ik heb er 150 voor betaald, met een display met lijntjes, dus niet echt leesbaar en aantal krasjes. Als er probs waren die de verkoper me niet had vertelt kon ik hem gewoon komen terug brengen. Maar morgen dus even checken of het aan dat plastic pad zelf ligt waar de sensoren inliggen, of dat het ergens anders fout zit. Een beetje troubleshooten is best leuk :D
 
Hee ik zie wel wat bruine smurrie bij de randen. Zat er soms een soort van kit/lijm om dat doorzichtige plastic op z'n plaats te houden?
 
Origineel geplaatst door Nowald
Dat doorzichtige zit vast ja. Hoort dit ook gewoon los te zitten?

neen het moet vast zitten dus da's normaal.

Dat opendoen van gear is trouwens erg leuk inderdaad :) ik heb bvb het frontpaneel en de pads gewassen met water en zeep, je had m'n moeder moeten zien :D

Helaas is de sigarettengeur in de pads niet weg te krijgen. Naar het schijnt kun je ook gewoon nieuwe pads kopen, dan zal ik waarschijnlijk ook een nieuw frontpaneel (plastic) en top aanvragen, dan ziet ie eruit als de blauwe (die ik toch wel een stuk mooier vind) :D
 
Back
Top