pro 5 reparatie

mansher

Vintage Voltage
Lid sinds
23 mei 2004
Berichten
341
Locatie
Gent
Dag mensjes,

Ik heb net een pro 5 op de kop getikt,jammer genoeg overleefde hij de rit naar huis niet...............:stupid

Ik weet niet of jullie me kunnen helpen...............:confused:

Enkele details;de power knob van de pro 5 licht op als j'em aanlegt,maar blijkt de stroom niet naar de boards door te sturen.........Hij werkte ok toen ik em teste.........:stupid

Kennen jullie een goede technician?Eentje die weet wat hij doet en daar geen medaille voor hoeft(of aan smak geld).....
Het hangt natuurlijk af van wat er moet vervangen worden,ik weet het............

Alle hulp is welkom,ik ben desperate,please help me out here...........:confused:

Thanx in advance guys!!!!!!
 
Misschien heb je hem te snel aanzezet i.v.m. de wisseling in temperatuur niet zo verstandig. Maarja je wil zo'n prophet natuurlijk snel uitproberen.

Mijn Prophet V een poosje opgeslagen in een te koud huis. Wat bleek, de kristalchip had het begeven. Die schijnt niet zo goed tegen koude temperaturen te kunnen. Maar zo'n chip is nog te krijgen en valt qua prijs reuze mee. Tenminste als dat het euvel is.

Dit is dus 1 van de redenen dat ik nooit meer een al te oude bak wil.:r
 
ff offtopic (althans, t is geen synth) maar heb net PRECIES hetzelfde gehad met een oude reel-to-reel (Revox B77).. Toen ik hem testte was het prima, koud ritje naar huis later (en met -1 uitladen) en na er kwam rook uit dat kutdking.
Op zich gaat hij wel weer aan, maar er is wel iets mis met het stereo. (1 kanaal naar de klote).
 
hoi hoi,

tja dat is natuurlijk de vraag hé of het net die chip is,en om dat te weten te komen zal het me wel geld gaan kosten,ik ken er jammer genoeg zo goed als niets van........:stupid

Ik zou een technician moeten vinden die ermee vertrouwd is om em es goed te laten nakijken.........(en zo'n revision manual alleen al kost zo'n slordige 50 euro om nog niet te praten over de manual, chips, knoppen en naamplaatjes etc......)

Maar ik maak hier echt werk van!!!!!

Over dat effectje gesproken,weten jullie niet waar ik tape kan vinden voor mijn evans super echo?(nog zo'n leuk werkje)

Alvast bedankt voor de input jongens!!!!:okdan: :okdan: :okdan:
 
Ja ik had die pagina al aan de favorieten toegevoegd......;)

Thanx!!!

:okdan:
 
Hoi,

Ik wil er graag naar kijken. Ik heb ervaring met Prophet 5 synthesizers (en nog zoveel andere). Ik neem aan dat het een rev.3 is?? Mocht je interesse hebben, PB me maar ff.

Groeten,

Mark.
 
Een prophet is een best betrouwbaar apparaat, en is makkelijk te demonteren.
Persoonlijk vind ik het een van de best gebouwde analoogjes, de rev 3.2 / 3.3 bedoel ik dan met name.

Ik weet bijna zeker dat er gewoon een connector los zit of het soldeerwerk in de voeding rot is.

Onderkant er af halen, voeding zit aan bodemchassis vast, ook de spanningsregulators zitten direct in de achterzijde tegen het koellichaam aan geschroefd.

Bijna zeker dat een van de pootjes van zo'n regulator los zit.

Succes!

Oh ja, niet teveel aanzetten zonder dat hij het echt doet!:okdan:
 
Als je problemen met een Sequential synth hebt is het zeker aan te raden om ff het algemene emailadres van winecountry te mailen met je probleem (zie http://www.winecountrysequential.com). Met enige mazzel beantwoord Steve je vragen (ex-sequentialengineer en eigenaar en reparatiegoeroe) en waarin hij je een advies geven over welke onderdelen je moet vervangen. Die je natuurlijk bij hem kunt aanschaffen. Die overigens ook met de 20% EU invoerrechten best betaalbaar zijn (afhankelijk van het onderdeel, natuurlijk) .

Er is ook een tent in Wenen, Oostenrijk met Sequential expertise en een breed geassorteerde onderdeelshop maar die ken ik (nog) niet dus daar kan ik je geen goed advies over geven.

Met alle respect overigens Cybermax, maar mijn indruk is dat Sequential synths muzikaal geweldige machines zijn (qua sound en features) maar ze laten design- en bouwtechnisch veel te wensen over.
 
Back
Top