Samson c-control

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.278
Locatie
Grou
Heya!

Heb m'n Tannoy Reveal monitoren direkt op de out van m'n menger. Zodra ik dus de slider van het main volume opentrek kan dit nogal lawaaierig worden. Wil m'n monitoren graag wat kunnen controleren. Nu denk ik eraan om de Samson c- control aan te schaffen:

162419.jpg


Hebben jullie ervaring met dit product? En het belangrijkste, lost het mijn "probleem op"?

Linkje
 
Hey Hallo
Ik heb hem gister ook zo ding mogen uit proberen bij mijn lokale dealer(www.studiodedijk.nl).
En daar vondt ik wel aardig uit zien dat apparaat.
Alleen weet ik niet of dat voor jou de oplossing gaat bieden.
Wat ik alleen zo raar vindt is dat ik zo weinig over dat merk hoor SAMSON hier op dit forum mm of zal dat aan mij liggen.
Want ik zat ook aan zo iets te denken om zo iets aan te schaffen in combinatie met deze speaker zets
de sub woofer :
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=88&brandID=2
+ paar speakers die ik dan aan hang via de woofer
zo als deze speaker bijvoorbeeld van samson:
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1666&brandID=2
Ik weet niet of deze speakers het waren maar leek het aardig in de buurt te komen van wat ik in die winkel zag staan.
En ik vraag me ook af wat nou het nut is van een sub woofer in je studio.

En wie kan mij zeggen of dat goede speakers zijn of wie heeft er ervaring mee met dat soort spullen.
want je hoort er weinig er over op dit forum net wat ik al hier boven zij.

Havelock
 
Ik heb m ook en hij bevalt goed! Ook de koptelefoonuitgang is handig!
Samson mag dan wel geen topmerk zijn, hij hoeft ook alleen maar het signaal door te geven!
 
kep zo'n dingetje ook overwogen,en daarom eens ff beluisterd....maar ik hoorde een significant (mooi woord) verschil tussen het originele signaal en het signaal na de Samson,vooral in het laag....

het was nog extremer met de koptelefoon output van die Samson...zonde om je spullen daardoor te gaan beluisteren,je mist echt een hoop........die van Phonic was nog erger,de verkoper schrok ervan.....

wel goede verhalen gehoord over de Mackie Big Knob en de Presonus Central Station,maar die zitten ook in een heel andere prijsklasse (hebben wel meer mogelijkheden)...alhoewel tests die ik las op het net bij die bakken ook nog spraken van (minimale) vervorming van het originele signaal...
 
Origineel geplaatst door dione
kep zo'n dingetje ook overwogen,en daarom eens ff beluisterd....maar ik hoorde een significant (mooi woord) verschil tussen het originele signaal en het signaal na de Samson,vooral in het laag....

het was nog extremer met de koptelefoon output van die Samson...zonde om je spullen daardoor te gaan beluisteren,je mist echt een hoop.....
:confused:
Weet je zeker dat je je niks verbeeld hebt, ik hoor geen verschil!
 
Origineel geplaatst door MIDIoot
:confused:
Weet je zeker dat je je niks verbeeld hebt, ik hoor geen verschil!

yep,geprobeerd met een paar eigen tracks op een cd-speler,eerst rechtstreeks en toen met die Samson dr tussen...twas net of dr een berg sublaag verdwenen was,ook het hoog werd wat groezeliger....helemaal over de koptelefoon,dat was gewoon schrikken...sorry....:bekdicht:

een collega van mij (die hier niet zo veel meer post) had het ook geprobeerd,die heeft maar de Mackie Big Knob gekocht...
 
Origineel geplaatst door dione
yep,geprobeerd met een paar eigen tracks op een cd-speler,eerst rechtstreeks en toen met die Samson dr tussen...twas net of dr een berg sublaag verdwenen was,ook het hoog werd wat groezeliger....helemaal over de koptelefoon,dat was gewoon schrikken...sorry....:bekdicht:

een collega van mij (die hier niet zo veel meer post) had het ook geprobeerd,die heeft maar de Mackie Big Knob gekocht...

En hoe is die mackie big knob??
 
Ik heb goede ervaring, met de Mackie, maar ook mindprint komt met iets leuks, de trio, studio controller en channel strip
 
Re: Samson c-control

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Heya!

Heb m'n Tannoy Reveal monitoren direkt op de out van m'n menger. Zodra ik dus de slider van het main volume opentrek kan dit nogal lawaaierig worden. Wil m'n monitoren graag wat kunnen controleren. Nu denk ik eraan om de Samson c- control aan te schaffen:

162419.jpg


Hebben jullie ervaring met dit product? En het belangrijkste, lost het mijn "probleem op"?

Linkje

waarom moet je je main volume op je mixer opentrekken dan?
 
Re: Re: Samson c-control

Re: Re: Samson c-control

Origineel geplaatst door olafmol
waarom moet je je main volume op je mixer opentrekken dan?

Even een update: had de monitoren op de "main out" aangesloten en m'n geluidskaart aangesloten op de 2 tr uitgang. Inmiddels de boel omgedraait. De faders van de Yamaha gaan een stuk minder soepel als het Soundcraft deskje dat ik voorheen had, dus het volume van m'n monitoren regelen was ruk op deze manier. De 2 tr uitgang wordt via een roterende knop bedient en die is wel lekker soepel te regelen.
 
Origineel geplaatst door dione
yep,geprobeerd met een paar eigen tracks op een cd-speler,eerst rechtstreeks en toen met die Samson dr tussen...twas net of dr een berg sublaag verdwenen was,ook het hoog werd wat groezeliger....helemaal over de koptelefoon,dat was gewoon schrikken...sorry....:bekdicht:

een collega van mij (die hier niet zo veel meer post) had het ook geprobeerd,die heeft maar de Mackie Big Knob gekocht...


Een kennis van mij vertelde dit:

"Je hebt gelijk. Nu je het zegt. ik heb me te pletter zitten mixen om een mix goed te laten klinken. Het gevolg was wel dat de CD met de master die ik daarna in de CD speler stopte uitstekend klonk. Zo heeft het ook weer zijn goeie kanten. Ik vermoedde al zoiets omdat die Smason kastjes bij bosjes op Ebay in de US worden aangeboden."

Dus dione heeft een punt.
 
Ik heb ook zo'n type kastje nodig om 2 redenen:

1) mijn actieve speakers zitten nu op mijn Yamaha mixer. De volume regeling is zo dat ik het potmetertje (de Control Room out volume meter) echt 2 milimeter kan opendraaien en dan zitten de speaker al op erg luid niveau. Dat knopje gebruik je dus op de eerste 2% van zijn gehele 'travel'. Lijkt mij in het kader van gainstaging enzo niet goed. Bass wordt toch pas goed weergegeven als je een beetje niveau in je signaal hebt? Het signaal wat nu naar mijn Genelecs gaat is dus heel zacht, maar wordt door de Genelecs wel hard versterkt. Met mijn vorige mixer (Soundtracs) had ik daar geen last van. Potmeter kon tot zo'n 50% voor normaal en in de laatste 50% ging ie pas snoeihard blazen

2) Mijn yamaha mixer heeft geen aparte Headphone volumeknop. Dus als ik iets met de mic wil opnemen bij een overdub MOET ik mijn speakers fysiek OFF schakelen. Kutje bestwel...
 
Origineel geplaatst door Errol
Een kennis van mij vertelde dit:

"Je hebt gelijk. Nu je het zegt. ik heb me te pletter zitten mixen om een mix goed te laten klinken. Het gevolg was wel dat de CD met de master die ik daarna in de CD speler stopte uitstekend klonk. Zo heeft het ook weer zijn goeie kanten. Ik vermoedde al zoiets omdat die Smason kastjes bij bosjes op Ebay in de US worden aangeboden."

Dus dione heeft een punt.

Dit klinkt niet logisch!
Als het klopt wat Dione zegt dat er een berg sublaag verdwijnt, dan zou die kennis er dus veel te veel sublaag bij mixen en dan zou die master in de CD speler dus nergens naar klinken, of zie ik dat verkeerd?
 
Nolet:
1) mijn actieve speakers zitten nu op mijn Yamaha mixer. De volume regeling is zo dat ik het potmetertje (de Control Room out volume meter) echt 2 milimeter kan opendraaien en dan zitten de speaker al op erg luid niveau. Dat knopje gebruik je dus op de eerste 2% van zijn gehele 'travel'. Lijkt mij in het kader van gainstaging enzo niet goed. Bass wordt toch pas goed weergegeven als je een beetje niveau in je signaal hebt? Het signaal wat nu naar mijn Genelecs gaat is dus heel zacht, maar wordt door de Genelecs wel hard versterkt. Met mijn vorige mixer (Soundtracs) had ik daar geen last van. Potmeter kon tot zo'n 50% voor normaal en in de laatste 50% ging ie pas snoeihard blazen

Een betere omschrijving van het probleem dat ik dus heb :L
 
Origineel geplaatst door Nolet
Ik heb ook zo'n type kastje nodig om 2 redenen:

1) mijn actieve speakers zitten nu op mijn Yamaha mixer. De volume regeling is zo dat ik het potmetertje (de Control Room out volume meter) echt 2 milimeter kan opendraaien en dan zitten de speaker al op erg luid niveau. Dat knopje gebruik je dus op de eerste 2% van zijn gehele 'travel'. Lijkt mij in het kader van gainstaging enzo niet goed. Bass wordt toch pas goed weergegeven als je een beetje niveau in je signaal hebt? Het signaal wat nu naar mijn Genelecs gaat is dus heel zacht, maar wordt door de Genelecs wel hard versterkt. Met mijn vorige mixer (Soundtracs) had ik daar geen last van. Potmeter kon tot zo'n 50% voor normaal en in de laatste 50% ging ie pas snoeihard blazen

Waarom zet je die genelecs dan niet wat stiller?

Ik zoek in de toekomst misschien ook zoiets te kopen, maar 500€ voor zo'n toestel of meer vind ik toch gewoon pure RIP OFF. Presonus en SM-audio hebben er ook, iemand ervaring mee?

Wat ik eigenlijk nodig heb is gewoon een toestel waarmee ik tussen 3 monitors kan switchen. Iets simpel en goedkoop, met een paar relais, bestaat dat niet?
 
Origineel geplaatst door Toon
Wat ik eigenlijk nodig heb is gewoon een toestel waarmee ik tussen 3 monitors kan switchen. Iets simpel en goedkoop, met een paar relais, bestaat dat niet?
De Samson C-control dus, maarja hij schijnt het geluid dus te beïnvloeden! ;{ ......waar ikzelf dus niks van merk!
Mischien komt het omdat ik de Alesis M1 Active MK2 heb, en die schijnt naar zeggen dus weer te veel laag weer te geven, wat in combinatie met de c-control dus dan schijnbaar gecompenseerd wordt!
Ik hou hem iig, ik luister er ook al m'n muziek op, dus in dat geval is dat mijn referentie van hoe het moet klinken!
 
Origineel geplaatst door Toon
Waarom zet je die genelecs dan niet wat stiller?

Die staan op hun aller stilst. Zoals ik al zij had ik met mijn vorige mixer hier geen last van. Tis gewoon dat die Yamaha mixer niet gemaakt is om op actieve speakers aan te sluiten en dus een erg hard signaal al naar buiten stuurt.
 
Back
Top