Ableton live 4 latency routing??

xpanded stereo

Ouwe rot
Lid sinds
3 augustus 2003
Berichten
2.691
Locatie
Deventer
Hallo,

Weet iemand hoe je in ableton live de latency van een naar buiten gestuurde audiotrack compenseert als je hem weer terug laat komen op een audio track in live. In cubase sx heb je hier zo'n klokje voor ..links bij je track para's.

In Sx kan je dus de midi tracks en de audio tracks wat eerder laten afspelen om de geroute signalen die weer binnen komen op audio tracks strak met het song tempo mee te laten lopen.

Ik wil namelijk mijn analoge filter op drumloops enzv.. grbruiken in live..in sx lukt het dus wel met strakke timming..door die klokjes om het te compenseren..maar sx geeft mij alleen stereo bussen bij de outputs....ik heb op elk van mijn 8 kanalen outputs filters zitten..dus ik vin de optie in live dat je de outputbussen in mono kan schakelen toppie!!!

Kan dat misschien ook in sx....je outputbussen loskoppen zodat je echt 8 mono out bussen hebt?

Als iemand weet hoe in in ableton de audio en midi tracks iets eerder kan laten starten zodat ze perfect meelopen met het songtempo bij terugkomst op een andere audiotrack ben ik een zeer blij man!

Alvast bedankt,

Chris
 
Kan gewoon in SX. Devices-->vstconnections (F4) en dan tabblad outputs. Daar kan je je output bussen koppelen aan fysieke outputs.
 
ah ok ga ik dat in sx eens ff proberen :) Maar volgens mij kan je dan ber bus nog steeds niet alleen output 5 of 6 kiezen..tis dan altijd nog output 5/6 of 3/4 of 1/2 of 7/8 ..die kan je wel gewoon aan een bus toewijzen..ik heb mijn filters op 3,4,5 en 6 dus het zou mooi zijn als ik per output een bus kun toewijzen zodat ze mono naar buiten gaan. Als ik met panning werk valt er jammergenoeg op bijv.out 6 toch een heleboel weg omdat dat dan het rechter kanal is van de source signal..maargoed tis misschien ook wel niet mogelijk. Toch bedankt :)

Iemand suggesties voor ableton?
 
Laatst gewijzigd:
Beuh,

volgens mij kan dat in Ableton niet.

Je kan (misschien) voor een enkele MIDI-target iets aan de latency doen, als je dat door een MIDIYOKE weer terug naar Live route zou je op die manier iets kunnen doen, maar volgens mij niet zomaar op een per-track basis. Slecht, he?

-diskonext
 
Ja Da's ruk zeg...zou zo mooi kunnen werken in live...misschien dat ik ze maar eens een mailtje stuur daarover ...wellicht dat ze een update willen maken!?

Thx,

Gr,

Chris
 
Ik denk dat 't onderwerp al een aantal malen ter sprake is gekomen.

Bedenk wel dat MIDI nieuw is voor Live, was helemaal audio-based tot aan v4, dus geef ze nog een tijdje de tijd ;)

Live schopt wel gluteus maximus verder, natuurlijk!

-diskonext
 
Re: Ableton live 4 latency routing??

Origineel geplaatst door xpanded stereo

Kan dat misschien ook in sx....je outputbussen loskoppen zodat je echt 8 mono out bussen hebt?

Je kan de input/output configureren zoals je wil, mono of stereo.

In Ableton zou je de algemene latency van je geluidskaart kunnen verlagen ofwel manueel miditracks een paar ms verschuiven (ik ken niks van Ableton)
 
Devices-->vstconnections-->tabblad outputs-->rechtermuisklik-->add bus--->mono(of stereo of 5.1)
 
THx Backdrop!

Ik heb ableton gemailed.
Ulf kaiser zei dat het helaas in ableton nog niet mogelijk was om latency per track te compensatuh!
Met een dikke knipoog volgde daarop wel de opmerking: We are very aware of this problem!! ;)

Dat schept hoop voor een update! :)!

Gr,

Chris
 
Back
Top