Clavia: Nord Electro2

Clavia komt met een nieuwe versie van de Electro.

Eigenlijk houd het niet meer in dan een update.

De belangrijkste verschillen met de 'oude'electro is dat er een nieuwe OS komt en dat de geluiden wat opgepoetst zijn.

Dit dmv nieuwe filters en beter polyphony.
Verder is de effecten sectie uitgebreid met een Overdrive distortion.

De nieuwe Electro is vanaf heden ook uitgevoerd met een USB poort.
Dit, tesamen met nieuwe software voor de mac en pc, bied je de mogelijkheid om nieuwe geluiden en styles in de Nord Electro te dumpen die je download vanaf internet.

Vooe diegene die al een Nord Electro hebben en graag de twee willen hoeven niet terug naar de winkel.
De OS update is gratis te douwnloanden bij www.clavia.se

Electro261%2B73release.jpg
 
Voor die paar extraatjes het al een versie 2 te noemen lijkt mij wat overdreven.

Maar USB in de clavia?

Gaan ze dat ook in de modulars bouwen? Misschien handiger om dan wat midi outputs te sparen.
 
vind versie 2 ook een beetje overdreven. In plaats van dat ze die prijs wat lager maken want die is nogsteeds ERG hoog.
 
nu zal de prijs van de 1e wel omlaag gaan, omdat er al een 2e !! versie is.. :)
 
ik heb net een review van wat Duitsers gelezen...de geluiden in de V2 zijn echt STERK verbeterd tov de V1 volgens hunnie.....het orgel kan zelfs mee met NI's B4 naar het schijnt..en da's niet de minste
 
Ik wil echt niet opscheppen hoor..

Ik heb de Betaversie 2.0 uit moeten testen voor Clavia.
En ik moetzeggen dat het stukken beter klinkt dan de eerste versie.

Maar de pianosound klonk al niet geweldig, maar dat was gewoon een extraatje, maar nu in versie 2, klinkt hij nog net zo slecht, alleen nu issie stereo ipv mono.

Verder is er aan de Hammondsound Niets veranderd.

De clavinet en de Rhodes en Wurlitzer zijn wel sterk verbeterd, ook de effecten zijn goed aangepakt zoals Bambam al zei.

Ik vind dat er maar weinig Hammond-clonen zijn die zo goed klinken als de Electro, met name het rotary speaker effect vind ik nergens zo terug.

Hij is helaas wel flink aan de prijs, maar voor de echte hammond/rhodes liefhebbers is het wel een uitkomst.
 
mmm..raar...die Peter Gorges heeft altijd wel goeie contacten met Clavia geloof ik (via wizoo) en die bevestigde die B4 vergelijking.....misschien heeft ie nooit de V1 gehoord, kan natuurlijk

Olaf
 
Back
Top