Digitale multitrack-studio

pelleke

Nieuwkomer
Lid sinds
3 februari 2005
Berichten
9
Locatie
Voorburg
Hallo!

Ik denk erover om wat te investeren in studio-apparatuur waarmee ik goede opnames kan maken. Het liefste wil ik een oplossing waarmee ik een hoop kanalen multitrack kan opnemen, en daarbij ook de mogelijkheid hebben om het eventueel later uit te breiden. Ik heb 3 mogelijkheden gezien en ben nu op zoek naar de meest interessante (in eerste instantie qua prijs)

1. Een digitale mixer die ADAT kan uitpoepen, met een x aantal ingebouwde voorversterkers voor microfoons. (Voorbeeld: Behringer DDX3216) Als je dan meer microfooningangen nodig hebt kan je er gewoon een voorversterker aanhangen. Je kan de ADAT dan importeren in je PC met een ADAT-interface.

2. Een analoge/digitale mixer die je direct op de firewire/USB poort kan prikken, dit scheelt namelijk de aankoop van een ADAT (of TDIF) interface. (en dat is best een hoop geld.) Ik heb de Mackie Onyx serie in mijn hoofd, maar die hebben natuurliijk wel als nadeel dat ze geen enkele uitbreidingsmogelijkheden hebben. (Wel goeie kwaliteit natuurlijk!)

3. Een (serie) losse interface(s) met microfooningangen erop die direct PC ingaan, en die gewoon direct in een programma worden geknikkerd. De mix wordt dan gemaakt met de faders van je software of met een externe controller. De enige oplossing die ik ken hiervoor is de MOTU, maar die vind ik zelf te duur, ik weet niet of er een fabrikant is die dit soort dingen goedkoper maakt.

Nu denk ik dat vast iemand zo'n soort setje al eens heeft gemaakt, of iemand die mij kan vertellen wat voor mij de meest interessante oplossing is. Naast de prijs zijn er eigenlijk maar een paar eisen:
1. Als er maar veel microfoons in kunnen (of als het voor niet al te veel geld te upgraden is...)
2. Als de kwaliteit maar degelijk is... :D
 
Welkom!

Had je al op het forum rondgekeken of hier al wat over gepost is?
Dat is zeker aan te raden. :)
 
Back
Top