Korg MS-2000B of Oberheim OB-12

synthebin

Ingeburgerd
Lid sinds
25 mei 2004
Berichten
90
Locatie
Hombeek, België
Hoi,

graag had i k even de mening (positieve en negatieve ervaringen)geweten van mensen die volgende synths in hun bezit hebben of hadden.

Korg MS-2000B en Oberheim OB-12.


Of waarom ik de ene we, l en de andere niet zou nemen?
De muziekstijl die ik maak is electro, trance, dance,pop,... vanalles dus.




dank u,

groeten,
Tim
 
Bericht door een moderator:
Doe uw medeforummers een plezier - gebruik een zinvolle topictitel!
 
Over de OB12 kan ik niet zoveel zeggen, maar de MS2000 (ik heb nog de oude versie) is naar mijn mening een onderschat apparaat. Je moet hem niet als stand alone synth gebruiken (is maar 4 stemmig polyfoon), maar zo beperkt als ie wel eens genoemd wordt, is tie niet. Ook het filter krijgt de nodige kritiek en ik geef toe dat die enigszins dun klinkt, maar desondanks als je voorzichtig er mee omgaat, krijg je er echt wel goede geluiden uit.

En ja, je kunt hem gebruiken voor jouw stijl.
 
Als ik alleen naar (snel) bedieningsgemak kijk: De KORG!

Die heb je zó door, en kan zeker gave, weirde geluiden produceren.
De OB12 heb ik een tijd gelee in een muziekzaak bekeken en proberen te testen, maar wat een ****bak qua bediening (ben ook een n00b.. ;) ), qua geluid weet ik dus zo gauw niet..

De KORG heeft btw ook een gave, bruikbare vocoder aan boord :okdan:

Maarre, testen dus in de winkel: smaken verschillen ooit!!!
 
In nederland weet ik niet, maar in belgie en duitsland nog wel.

De bedoeling van deze thread was om misschien de reactie te horen van personen die zowel ervaring hebben/hadden met de korg als met de Oberheim.
 
Feedback R'dam ook meen ik te herinneren.. En die heeft de Korg ook staan, ken je gelijk goed vergelijken. (maar wel ff voor zekerheid bellen!)
 
Heb ook een MS2k.. en ik vind'm héérlijk! Ga gewoon naar feedback en probeer ze allebei even uit zou ik zeggen. Het is toch altijd wel een kwestie van smaak.
 
overweeg ook de yamaha an1x, da's veel VA voor weinig geld. ik vind de korg klinken zoals veel echt analoge korg: koud en hard. de an1x is vooral goed voor bassen, e.piano's en strings. de ob12 die ik heb gehoord blonk nergens in uit, maar dat kunnen natuurlijk de presets zijn geweest
 
Back
Top