Monitor voor drums etc...

Maks

Gromit the Evil Operator
Lid sinds
2 juni 2004
Berichten
3.810
Locatie
Antown
Hi
eens even hier wat menigen polsen:

Ik had vroeger een roland kc300, die ik tweedehands had gekocht, en met het geld van die verkocht te hebben (winst:P) ging ik een nieuwe kopen. ik twijfelde tussen de roland kc350 en roland kc550 en ging voor de kc350, omwille van gewicht voornamelijk...
bij nader inzien had ik toch voor de kc550 moeten gaan, want de kc350 kan het soms niet aan... Natuurlijk is het een personal monitor -gemaakt om naast je te zetten voor personal monitoring- maar ik gebruik hem ook als ik ga repeteren, om de andere mee via die versterker mij te laten horen, en dan krijgt de kc350 het vaak moeilijk, voornamelijk met de vaak zware bassen van mijn digitale drums. thuis, tegen een lager volume, enkel voor jezelf, gaat het redelijk, maar zelfs dan gaat het vaak moeilijk...

nu is de optie een kc550, of iets anders als een Mackie srm450 (hoewel deze wel een 12" woofer heeft, en ik percies liever 15" heb) of jbl eon 15 g2 . op http://www.vdrums.com/forum -het bekende v-drummersforum- hoor je veel zaken als roland kc en pm-reeks, mackie actievers, jbl actiever, peavey kb-reeks, etc...

het beste is dat ik eens probeer te testen... maar verder iemand nog tips? ervaringen? heeft iemand van vernoemde modellen?

thanks
 
Back
Top