Electribe Syncen Met Cubase sx2 Probleem

Anvari

Ingeburgerd
Lid sinds
21 september 2003
Berichten
25
Nou daar komt ie zit met een lastig probleem.

Ik heb een Korg electribe gekocht en wil deze syncen met cubase sx 2

ik wil dus cubase als master gebruiken en de korg laten syncen op dit tempo...

Als ik de handleiding van de korg bekijk moet ik dus de midi out van de sequencer (in dit geval dus cubase op de pc) aansluiten op de midi in van de Korg... en dan vervolgens de electribe instellen op EXT... zodat hij het tempo over neemt van de externe sequencer.
(cubase dus).

dit alles heb ik gedaan maar als ik in cubase op play druk gebeurt er niks terwijl hij volgens de handleiding direct zou moeten gaan spelen. Ik heb nog gedacht misschien moet ik die electribe zelf starten zodat hij zich aanpast aan het tempo van cubase maar dat gebeurt ook niet.

Ik op internet gezocht en kom er niet uit.
Ik gebruik een audigy II kaart met de kx-drivers en heb dus alleen een gameport die ik gebruik als midi poort. mijn keyboard en midi controller zijn allebei USB dus daar heb ik geen last van.

Op internet kun je een tool krijgen die MIDI-OX heet en daarmee kun je je midi routings checken heb ik begrepen. ik gedownload en gestart,... maar dit programma geeft geeneens een midi output aan die ik dus wel nodig heb. Is een gameport alleen maar midi-in ?....

Hoop dat iemand me kan helpen om dit voor elkaar te krijgen want ben er al 2 dagen zoet mee

alvast bedankt
 
check je manual op het activeren van de midi clock in cubase richting je electribe port. Die staat default niet aan namelijk.
 
Origineel geplaatst door quifster
check je manual op het activeren van de midi clock in cubase richting je electribe port. Die staat default niet aan namelijk.

in de manual van de electribe staat daar niks over daar praten ze gewoon over sequencers en niet de verschillende die er allemaal zijn....

met de handleiding van cubase kom ik er ook niet uit :(

ik heb wel de midi clock geselecteer in cubase en gezet op kx uart (de midi poort) maar er gebeurt niets :(
 
heb inmiddels even de gewone creative drivers er weer op gezet maar krijg het nog steeds niet voor elkaar
wie helpt please :)
 
Hay

heb jij je sync gecontroleerd in sx

dat zit onder het menu : Transport/syncsetup

daar kan je de sync instelen

veel succes


Greetz Turtel8D

hobys zijn het schuiven aan schuifjes en draaien aan knopjes
 
ik weet niet wat ik gedaan heb maar alles werkt :)

heb zoveel instellingen in 1 keer veranderd en opeens was alles ok dus wat het pcies was geen idee maar ik ben happy :D

th@nx voor de moeite

-topic closed-
 
Back
Top