[yamaha] s90

Yamaha gaat naast de s30 en s80 ook een nog duurder model de s90 uitbrengen.

Daarnaast brengen ze ook nieuwe PLG modules uit die in menig ander Yamaha aparaat (of Kenton plugstation) passen.

0206110101.jpg



Link naar de japanse site:
http://www.yamaha.co.jp/news/2002/02061101.html
 
Misschien wel leuk om te weten .... de S90 is enkel het synthesizer gedeelte van de motif serie ! Alle sound van de motif dus maar zonder seq/sampler enz,
 
Beetje zonde dat ze de pitch en modulatiewielen zo hoog hebben neergezet terwijl het zo'n grote synth is.
 
ligt het aan mij of lijkt dit apparaat wel erg veel op Roland XP-tjes?
 
Volgens mij is het gewoon een duur 'speelgoedje' om tegen de 88 toetsen versie van de Triton te zetten. ;)

[offtopic]
Snap het trouwens niet waarom de grote synthenbouwers qua innovatie zo weinig aan het uitvoeren zijn. Want je hoeft echt niet briljant te zijn om zo'n s90 te bedenken. Dat geeft alleen maar meer kans aan de softsynthbouwers om hun spulletjes aan de man te brengen.
Niet dat ik daar mee zit trouwens.
[/offtopic]
 
jah, ik snap dat ook niet, maak een hele vette ANALOGE synth ofzow... maar kom niet steeds met zo'n grote dure bak waar niemand op zit te wachten...

maar hijs wel mooi ;)
 
jah, ik snap dat ook niet, maak een hele vette ANALOGE synth ofzow... maar kom niet steeds met zo'n grote dure bak waar niemand op zit te wachten...

ja idd, wat dat betreft vind ik Yamaha, Roland en Korg achteruit gaan.
 
Volgens mij is de afzet van dit soort bakken groter dan die van de analoge synths (of VA). Zijn vooral podium beesten..
 
We zijn toch allemaal podiumbeesten?

Nou ja, in ieder geval BEESTEN! :D
 
Nu ook op de Yamaha synth pagina's te bezichtigen.

Met nog meer plaatjes en details.

http://www.yamahasynth.com/pro/s90/index.html

Trouwens is er ook een nieuwe digitale piano uit. Maar weinig mensen hier dat zoiets interesseerd lijkt me. ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Trouwens is er ook een nieuwe digitale piano uit. Maar weinig mensen hier dat zoiets interesseerd lijkt me. ;)

Toch wel hoor. Ga binnenkort mijn A-37 vervangen door een niet meer zo semi-gewogen ding maar the real deal (hammer action of zoiets), en aangezien ik bijna altijd een piano als basismelodie gebruik (een gewone dus, geen honkytonk of electric piano zoals de nieuwe Nord Electro).

Ga direct eens kijken bij die jappen om die nieuwe piano te bekijken.

In het begin speelde die A-37 zoveel beter dan mijn andere klavieren, vooral ook het 'pakken' van aftertouch is hierop veel makkelijker. Intussen heb ik weer de goesting om een 'echt' pianoklavier onder de vingers te hebben. Is wel al wat jaren geleden dat ik op de muziekschool met een echt pianoklavier alles instudeerde en verder alles inoefende op de analoge piano ;) van mijn overbuur.

Heb nu het gevoel dat ik gewoon doorheen het klavier klop, dus tijd voor wat stevigere witte en zwarte toetsen dus.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top