Live: EON15 G2 Powered Speaker vs Mackie SRM450

Sjaak

Ouwe rot
Lid sinds
9 Maart 2004
Berichten
2.227
Locatie
Hellevoetsluis
Ben mij aan het verdiepen in de betere synth live monitoring oplossingen. Ik heb al goede recenties gelezen over de Mackie SRM450 maar ben ook benieuwd of er hier forummers zijn die een JBL EON15 G2 live gebruiken of ergens getest hebben.

De Mackie klinkt als een klok, de JBL heb ik nog niet beluisterd. Qua specs is het grootste verschil de 12" (Mackie) vs de 15" woofer + EQ + 3 inputs bij de JBL. Prijsverschil is ongeveer 100 EUR.
 
Ik ken beide goed en zou voor de Mackies gaan als het hard moet.
Wil je een wat diepere bas en een wat meer studiomonitor geluid zijn de JBLs weer wat beter.

Beide echt goed voor op het podium (heb zelf 4 15P G2's voor live)
 
sorry, maaruh, die EON series gaan ook verdomd hard, heb ze al meerdere malen gebruikt en als een of andere mongool ze niet heeft opgeblazen ( die gast moet doof zijn volgens mij ) zijn het de vetste dusver wat de prijs betreft.

En die mackie's ... is dat niet gewoon RCF ?
 
Ik speel in een unplugged band waar de onderlinge balans heel belangrijk, timing en sound zijn dus essentieel.

De bekende keyboard monitors van Roland, Behringer, Peavey etc klinken gewoon niet goed door de type speakers die ze gebruiken. Ik zoek vooral een "helder en niet te wollig geluid" zonder dat het keihard moet. Vandaar dat ik dus eens ben gaan kijken naar de betere actieve systemen die je ook als monitor kunt gebruiken.
 
wooow die mackie lijkt me wel heel vet hoor wat ik daar allemaal lees:okdan:
 
Back
Top