Help! Sonar? Copy-paste ea

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Lid sinds
24 oktober 2002
Berichten
482
Locatie
Amersfoort
Na veel Cubase gebruikt te hebben, waag ik me nu aan Sonar. Heb het laatste pakket gewonnen, en dus wilde ik legaal gaan werken ;)

Maar nu... Ik heb het toch redelijk gefrustreerd achter gelaten... Ik wilde dat er een Cubase modus was (zoals Wordperfect heeft voor de verstokte Word gebruikers en vice versa)

Maar is er wat te doen aan de volgende zaken?

- als je op ctrl+c drukt, komt er een menu omhoog. Ik will f*cking gewoon copy doen, ik gebruik geen shortcut op het toetsenbord om vervolgens met de muis op OK te moeten klikken (of enter). Evenzo het giga venster van ctr+v. Is dat uit te te zetten?

- als je noten gaat tekeken (wat ik eens wilde doen voor drumtracks), is de aanwijzer bijzonder onduidelijk. Kan in AutoCAD tekeken, maar een simpel nootje op de goede plek lukt niet, als de punt van het icoontje in het venster staat, dan knalt ie um gewoon in het vakje ernaast. Is die cursor aan te passen

- als je wat getekend hebt, en je wil snel ff wat wissen, moet je eerst van pencil naar cursor, selecteren en dan wissen. Kan ik niet met een andere manier direct vanuit het tekenen meerdere noten wissen?

Boeheoh... Ik hoop dat iemand me kan helpen, dan kruip ik even huilend in een hoekje

*pss iemand legale Cubase SX ruilen voor Sonar 4?*
 
hoihoi.

misschien kan ik je helpen.

als je nu in plaats van ctrl+c gewoon de gewenste clips selecteert (ook weer met ctrl) en ze vervolgens dragt met ctrl ingedrukt, copieert ie ze ineens zonder verdere vragen. Van het ene naar het andere project kun je dit ook doen door je 2 (of meerdere) projecten horizontaal onder elkaar te zetten.

Als je noten aan het tekenen bent, kun je noten wissen in tekenmodus: je selecteert een noot, maar houd je linkerknop ingedrukt, vervolgens druk je op del, en de noot in kwestie verdwijnt..


Als het tekenen van noten je zo irriteert, kun je misschien een noot tekenen, en deze vervolgens kopieren (ook weer met ctrl-draggen) naar de gewenste plaatsen. Dan zie je beter waar de noot terecht gaat komen.

Ik hoop dan je je tranen hiermee dan wegvegen, en succes ermee verder!

Groetjes Alan
 
Back
Top