Midi probleem met cubase SX

edgee

Nieuwkomer
Lid sinds
13 december 2004
Berichten
6
Hoi allemaal,

Ik zit met een raar probleem in cubase sx, sinds ik van m'n oude soundblaster live naar een nieuwe
Quatafire van Esi ben overgestapt, is er een probleem om midi op te nemen
in eerste instantie lijkt alles goed te werken maar na een paar minuten neemt cubase geen midi meer op alleen de eerst gespeelde noot nog, de rest niet meer....

tijdens het opnemen zie ik dan de midi noten verschijnen in de track maar deze verdwijnen onmiddelijk nadat ik ze gespeeld heb (behalve de eerste noot)

na een tijdje loopt cubase vast en is t gedaan met de pret.;{

Windows opnieuw geïnstalleerd, cubase, drivers van esi gë-updated niks schijnt te helpen
misschien een conflict met het moederbord? (MSI) type ken ik niet
pc is een pentium IV 3,4Ghz. 512 ram , 2X 250Gb SATA Harddisk, en de quatafire 610 audio interface

Weet er iemand een oplossing of een gelijkaardig probleem gehad?
 
Kijk eens in je apparaat beheer of daar alles in orde is met de drivers enzo. Dan kan je toch al uitsluiten dat er hardwarematig iets aan de hand is.
Verder zou ik misschien eens proberen om de laatste updates voor cubase te vinden (als er zijn; weet niet welke versie je hebt hé) en ook ff te kijken op forums over cubase of er nog mensen zijn met dit probleem en welke oplossingen hier voor zijn.

Suc6
 
Hoi,

bedankt voor je reactie

Cubase sx versie 2.0, ik heb nog geen update van cubase gedaan, omdat ik vroeger nooit problemen had
ik ga dat zeker proberen....

Op de forum's van cubase vind ik hier niets over, wel veel over timing problemen maar niets over wat ik aan de hand heb

De drivers van de Quatafire zijn goed geïnstalleerd, deze heb ik nagekeken en ook als eens opnieuw geïnstalleerd

Voor de rest werkt alles prima,
Gisterenavond heb ik zelfs een kwartier met midi kunnen werken zonder problemen en ineens is t weer zover en is de fout terug.

a ja, bij de midipoorten van de quatafire staat in cubase dat ze ge emuleerd zijn,
vroeger bij m'n sounblaster kon ik daar een reeele midipoort kiezen, kan t misschien daar inzitten?
 
midi timing problems Cubase

midi timing problems Cubase

Ik zat zelf ook met een timing probleem omdat Cubase bij mij alles op de eerste tel zette.

hieronder de oplossing;

have had this problem even with non emulated midi drivers and it looks like its gonna get sorted:
extract from update PDF

Cubase SX 2.2 update corrects the following:

In DirectMusic Setup the option "Use System Time" is present now. Use this option if following problem occurs: recorded MIDI notes get placed too early on the MIDI track

kijk anders even hier>http://forum.cubase.net/forum/Forum2/HTML/064024.html
 
:D Thanks Flesje,

na t verplaatsen van dat bestandje heb ik nu 2 normale midi poorten en 2 emulated
ik ga t nu eens uittesten met de normale poorten en eens kijken of t probleem is opgelost

ik hou je op de hoogte}:|

aukey Bedankt voor je reactie maar ik zit niet met een timing probleem.....

Groetjes
 
Edgee terug,

Misschien ben ik wat te snel geweest om te zeggen dat t geen timing probleem is aukey,

Ik heb in het forum de uitleg wat grondiger doorgenomen en je goede raad gevolgd ..:okdan:

Ben nu Net een kwartiertje aan t inspelen en tot nu toe alles ok
:dubbel:

k hou jullie op de hoogte

en alvast bedankt voor alle reacties, nu wordt muziek opnemen terug leuk:dj:
 
Back
Top