Cubase VST 5 compatible met modernere VSTi's ?

ironfreq

You're the man now, dog!
Lid sinds
9 februari 2003
Berichten
365
Locatie
Utrecht
Beste mede-forummers,

Ik was benieuwd of iemand van jullie me hiermee kan helpen.

Na meer dan een jaar geen synths meer te hebben aangeraakt, ben ik mijn hobby weer met veel plezier aan het oppikken. Ik ben dan ook blij dat ik niets de deur uit gedaan heb, dus gewoon verder kan gaan waar ik gebleven was :)

Nu wil ik geld gaan sparen om binnen enkele maanden een nieuwe computer te kunnen kopen, mijn huidige is echt zwaar aan vervanging toe. Destijds heb ik Cubase VST 5.1 Standard aangeschaft toen die versie net uit was en heb altijd met veel plezier met dit programma gewerkt. Ik weet uiteraard dat inmiddels SX 3 al uit is en VST 5 niet meer geupdate wordt.

Ik moet helaas mijn budget zo laag mogelijk houden.. dus hoe minder ik uit kan geven, hoe beter het is. Wat ik me afvroeg is het volgende:

Dat Cubase 5 op een moderne, up-to-date PC draait geloof ik wel (heb tenminste nog geen verhalen gehoord dat deze oude Cubase niet op hypermoderne PC's draait). Maar hoe zit dat met de VST ondersteuning? Deze heeft Steinberg immers al jaren niet meer aangeraakt. Juist als ik een nieuwe PC heb, wil ik toch wel iets modernere plugins gaan draaien dan ik tot nu toe deed. Voorlopig blijf ik hardware synths met softsynths combineren, maar VSTi's die ik zou willen gaan draaien zullen de volgende zijn: Cult Sampler, RM IV en waarschijnlijk een meer up to date sampler dan Virtual Sampler 2 (misschien die nieuwe van MOTU, de review van de SOS sprak me erg aan. Of misschien het EMU Emulator pakket).

Daarnaast wil ik bina zeker te weten een EMU geluidskaart... weet iemand of deze drivers moeite hebben met ietwat 'verouderde' ASIO software?

Iig bedankt voor jullie hulp :halleluja
Op termijn stap ik waarschijnlijk nog wel eens over naar een nieuwere sequencer, maar voorlopig heb ik daar nog even geen geld voor en als het even kan blijf ik daarom nog even bij VST 5.

Groetjes,
Vincent
 
Die E-Mu kaarten worden standaard geleverd met gratis Cubase VST 5.1,dus dat zal vast wel goed werken....
 
hay ironfreq.

ik heb vst gehad en je kan inderdaad better sx of sl nemen, vooral als je windows XP draait.

vst komt toch nog uit het 98 tijdperk, nooit aangepast voor xp

ik heb nog wel cubase SX 1.06 voor je met hardware lock lisence


greetings Turtel :doei:
 
Origineel geplaatst door turtel

ik heb vst gehad en je kan inderdaad better sx of sl nemen, vooral als je windows XP draait.

vst komt toch nog uit het 98 tijdperk, nooit aangepast voor xp

Bij mij is het dus precies andersom. Tijdje SX geprobeerd maar is me veel te druk, teveel functies die ik toch nooit ga gebruiken, enz.
Nu draai ik VST5.1 op een niet al te oude pc met winXP, en ik wil echt niks anders meer.
 
Origineel geplaatst door gemmetje
Bij mij is het dus precies andersom. Tijdje SX geprobeerd maar is me veel te druk, teveel functies die ik toch nooit ga gebruiken, enz.
Nu draai ik VST5.1 op een niet al te oude pc met winXP, en ik wil echt niks anders meer.


hay gem

had ik ook in het begin al die mogelijkeheden,gewoon doorheenbijten

ik heb cubase al van de atari tijd en hy is ijgenlijk nooit echt veranderd van layout zoals bij sx


het heeft een stabielere audioengine dan de vst

bergen effecten en audioproccesing mogelijkheden

tenminste dat is mijn ervaring ,ik had zelfs midi sync problemen met sx 1.06 maar niet met meer 2.0

iedereen stelt andere eisen aan zijn pc

ik doe nu meersporenopnemen en je kan rustig 15 sporen of meer mixen met sx het is geloof ik afhankelijk van je hardeschijfschrijfsnelhijd, en ik geloof de hoeveelheid ram en cpu power

greetings turtel .

:doei:
 
Hoi hoi,

Iedereen bedankt voor de reakties! En mijn excuses voor mjin late antwoord.

Ik draaide Cubase 5 al succesvol onder XP op m'n oude bak... in mijn geval loopt dat echt veel stabieler dan hij onder Win98 deed, dus dat lijkt me op zich geen probleem. Wel een domper om te lezen dat je hem bij EMU geluidskaarten er gewoon bijkrijgt :)

Zodra ik een nieuwe PC heb en weer geld, ga ik kijken wat ik ga doen.. Dan ga ik demo versies van alle grote sequencers gewoon uitproberen en kijken welke me het best bevalt en dan tenslotte sparen.

Groetjes,
Vincent
 
Back
Top