logic start niet meer op

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
ik was even wat aan het instellen in logic en ik start logic weer op en ik krijg deze melding :

deze toepassing kan niet worden gestart omdat directIO.dll niet kan worden gevonden. het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen

en logic start ook niet meer op

ik heb dus de boel overnieuw geinstaleerd wel 5 x maar deze fout melding komt telkens terug en logic start nog steeds niet op en hij deed het zo mooi

wat er fout is gegaan weet ik niet maar is er iemand hier die mij kan vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen
 
Al eens geprobeerd om die file directIO.dll handmatig op te zoeken? Misschien per ongeluk verwijderd en als dat geen 'Logic-file' maar een 'Windows-file' is, zal herinstalleren van Logic niets oplossen.
Die 'dll's zitten meestal onder de windows-directory \system of \system32
 
Even een kleine zoekactie gedaan op mijn pc. 'DirectIO.dll' bestond niet, maar 'DirectIOLink.dll' wel en deze staat gewoon in de Logic folder. De eigenschappen van deze dll opgevraagd en bij opmerkingen staat: For linking Logic Audio dynamically to Digidesign's DirectIO.dll. Hmm... gebruik je Digidesign en zo nee, in hoeverre start Logic op, of is het gelijk einde oefening?
 
het is einde oefening met het opstarten van logic ook als ik hem opnieuw instaleer

het verhaal gaat hier om me heen rond dat er iets in windows is veranderd omdat waarschijnlijk de direct I/O aangevinkt stond en hoe dat opgelost mag worden dat weten we niet
 
Misschien kan je hier wat mee:

http://www.sysinternals.com/files/NTFILMON.ZIP


Filemon = kleine tool om te kijken welke bestanden door Windows geopend worden etc. Als je Logic start zal je zien dat er naar een bestand/locatie gezocht wordt, en dat dat niet lukt.

Het juiste bestand terugzetten blijft het probleem, dat snap ik, maar misschien kan je met Filemon wat gerichter zoeken?
 
Is er uberhaupt nog wel support op de windows Logic?

En wat als je die .dll een andere naam geeft?
Kan denk ik ook geen kwaad om die plugin tester even te draaien om te kijken of het niet een of andere ranzige plugin is.
 
Met ALT ingedrukt tijdens opstarten , boot je logic zonder audio-drivers (aleen midi dus)

Kan je in je audio-prefs de diverse dingen aan en uit vinken.

Take care,

septic
 
Heb ik ook gehad, bij installatie in XP.

Ik meen dat ik inderdaad directIOLink.dll gerenamed heb in DirectIO.dll

Dit is gewoon iets wat ik zelf geprobeerd heb en dus niet afkomstig via een officiele weg.. zeg maar :D

Ik werk ook niet met digidesign, dus weet niet wat dat voor een consequenties dat heeft.
Hij kan in ieder geval wel directIO.dll vinden..
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Septic
Met ALT ingedrukt tijdens opstarten , boot je logic zonder audio-drivers (aleen midi dus)

Kan je in je audio-prefs de diverse dingen aan en uit vinken.


septic

hey, goeie tip, bedankt, wist ik niet.. kwestie van RTFM..??
 
ik heb heel wat aan jullie antwoorden

ik heb met de alt knop logic gestart en in de audio drivers weer alles terug gezet waardoor ik van dat probleem af ben heel mooi
maar nu doet mijn emu 1212 kaart het niet met logic ARGGGGGGGGGG ondanks dat ik de kaart wel heb aangevinkt

ik zal eens zoeken hier op het forum als ik er wat over kan vinden maar elk antwoord is welkom

alvast bedankt voor alle hulp:halleluja
 
Drivers van die EMU ge-deinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd?

Of die EMU uit je Windows hardware lijst (bij system) gooien en opnieuw opstarten en opnieuw de drivers installeren?
 
Origineel geplaatst door raabje
Drivers van die EMU ge-deinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd?

Of die EMU uit je Windows hardware lijst (bij system) gooien en opnieuw opstarten en opnieuw de drivers installeren?

waar is dat goed voor aangezien de emu wel werkt op mijn andere programma's alleen niet met logic?? maar logic herkent ze wel
 
Back
Top