Audiofiles komen niet met tempo overeen

Disorder

Stamgast
Lid sinds
12 oktober 2004
Berichten
303
Locatie
Overijssel
Ik heb, aangezien mijn Cubase begint te stotteren, enkele MIDI tracks als audiotracks geëxporteerd en vervolgens in mijn audiopool geïmporteerd. Dit om het rekenwerk voor Cubase SX 2.2 wat te verlichten.

Het probleem is nu echter dat de geïmporteerde files niet overeen komen met het tempo, terwijl ze in MIDI vorm uiteraard goed liepen. Hoe kan het dat de files, na het exporteren en importeren niet gelijk lopen met het tempo, en wat ik er aan doen?

tuneoutofline.jpg


De optie 'stretch to project tempo' is niet opgelicht en kan ik dus niet gebruiken. Timestretchen lijkt ook niets uit te maken, bovendien weet ik niet hoeveel procent ik het tempo van de file moet bijstellen.
 
Je zou je bitrates en samplerates moeten checken.

- kijk in een of ander sample-edit programma hoeveel Khz en hoeveel bits de samples zijn
- check in je cubase arrangement (met een rechtermuisklik rechtsbovenin die grijze balk waar ook o.a. je kleurtjes staan en kies "Project > Project setup") op hoeveel Khz en bits je arrangement staat!

als dat het niet is.. misschien dat je tempo niet goed stond :D
 
Wat ik in dat soort gevallen wel eens doe is...

De sample heel ver inzoomen en dan met het balkje naar rechts gaan schuiven.

Je ziet de sample dan verlopen naar links of naar rechts .. beetje moeilijk te beschrijven maar moet je gewoon testen..
dus de audiotrack in zijn geheel heel erg inzoomen en dan met het schuifbalkje naar links en rechts .. je ziet de sample dan naar 1 kant trekken.. dat moet je bij tunen met bpm in milliseconden. totdat hij niet meer een kant opgaat en dan is ie strak ! werkt !! even uitzoeken..

als je opnieuw het exacte bpm hebt uitgezocht in millisec an kun je het eventueel terug timestretchen naar je originele snelheid, mochten er problemen ontstaan met je andere partijen..

misschien kan het makkelijker, maar dit werkt! (laatste gedeelte doe ik nooit eigelijk) Werkt volgens mij alleen bij ritmische patronen
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sander02
Je zou je bitrates en samplerates moeten checken.

- kijk in een of ander sample-edit programma hoeveel Khz en hoeveel bits de samples zijn
- check in je cubase arrangement (met een rechtermuisklik rechtsbovenin die grijze balk waar ook o.a. je kleurtjes staan en kies "Project > Project setup") op hoeveel Khz en bits je arrangement staat!

als dat het niet is.. misschien dat je tempo niet goed stond :D
Ik denk dat dat het is, ik ga het zo even proberen. Elke keer als de file geïmporteerd wordt komt er namelijk in beeld te staan of ik de bitrate wil wijzigen. Domme fout van me. Niet aan gedacht.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top