Live 10, 11, 12 draaien tegelijk via link op Mac!

MstrFX

B T N!
Puur uit een test blijkt nu dat ik 3 dawes gelijk heb lopen via link!

Toch wel apart en wist niet dat dit kon. Heel nieuwsgierig wat voor routing en opname mogelijkheden brengt!

Iemand al ervaring mee?

Dat is wel een beetje het idee van Link natuurlijk. Dat alles op je pc, en op het netwerk, mee kan syncen.

Ja maar niet verwacht op 1 pc. Dus ik heb 3 daw’s synced op 1 labtop. Daar heb ik nooit over nagedacht

Je kunt ook nog iets als Gadget laten meelopen op je iPad.:P

Ik gebruik AbletonLink met Reason.. en kan daar weer Reaper aan syncen, als dat eventueel nodig zou zijn.. en dan hoef je geen Ableton voor open te hebben zelfs.. maar kan natuurlijk wel.
Op hardware gebied doen de nieuwe Akai MPC's (ONE, X, Live) en de Force ook aan Ableton Link. In mijn ervaring waren Hardware sequencers (Grooveboxes, drumcomputers), gesynct aan DAWs altijd wat sloppy.. vooral de eerste maten van een take waarin je opnam zaten er helemaal naast.. alsof de boel aan elastiek werd voortgetrokken en de rolweerstand eerst nog overwonnen moest worden oid... Een MPC gebruiken en daar weer groove- en drum boxes aan syncen, loopt veel strakker.. :)

Nou laat ik het zo zeggen: ik heb live lite 12 de gratis versie zeg maar die je vaak bij een andere aankoop krijgt. Maar die heeft 8 tracks max. Maar die is wel subliem voor externe hardware sequensing. Ableton 11 had ik verkocht en afgelopen week heb ik 10 suite van een vriend gekregen waardoor blijkbaar 11 suite ook ineens weer werkt.

Zover ik weet kun je een project gemaakt in 12 niet naar 10 trekken maar ik heb wel veel m4l plugs en nog veel oud werk staan. Dus zonder 200,- te betalen en vol suite 12 te gaan maar wellicht even naast elkaar wat dingen testen vind ik wel reden tot experimenteren

Nee was inderdaad leuk geweest, ik heb nog een tijdje old skool producing op ouwe mac's gevolgd maar kan die hele website ook niet meer vinden. (die hielden ook ouwe software bij)
Maar eerlijk gezegd kan ik me live 1 niet eens meer herinneren, vaag iets vanaf 4. (kan me nog wel herinneren dat ik mn Mac Clamshell g3 met een 7200Rpm hd had geupgrade)

Laatst gewijzigd:
Back