Mackie CFX12 of VLZ1202

VMaxx

Nieuwkomer
Goedendag,

Ik ben aan het kijken naar een mackie mixer voor in mij studio
en nu vond ik op Markplaats de CFX 12 of de VLZ1202

Ik ben van plan om de mixer te gaan gebruiken met mijn TR-09 voor de gain distortion voor het maken van Kicks.

kan iemand mij adviseren welke de betere keuze is voor het maken van Hardcore Kicks of maakt het voor dit doeleinde niet zoveel uit.

Ik heb hem zelf niet maar volgens mij is hij hetzelfde als de 12 kanaals maar dan kleiner , de Mackie 802VLZ4

Ik heb een 1202VLZ Pro en een 1402VLZ Pro (PRO staat op de doos achter het model nummer...). Oude donkergrijze modellen, vaak gebruikt als submixer voor drums (individuele input channels/gain/FX) of voor kleine 'jam-setups'.

Beide heb ik tijden geleden 2e hands gekocht. Destijds kon je beter die oude donkergrijze 'made in USA' modellen aanschaffen dan de versies waarvan de productie naar China was overgeheveld. Geen idee of dat werkelijk zo was maar wel hier en daar op de webz gelezen en de nieuwe links laten liggen bij aanschaf/zoektocht.

In mijn beleving, als men refereert aan hardcore kicks en Mackie gain distortion, dan hebben ze het over de oude modellen uit de jaren 90 (cr##0$(vlz)), omdat die een goede preamp hebben daarvoor. We zijn gewend aan het geluid van die mixers, die overstuurde kicks klinken dan dus authentiek. Maar goed, de nieuwe mixers klinken misschien ook best of nog beter, maar wel anders.

In dat opzicht hoef je als je een nieuwe (2025) mixer koopt, dus niet perse vast te houden aan een Mackie, er zijn misschien andere merken die meer klinken als een oude Mackie.

Laatst gewijzigd:
Gefeliciteerd, welk model is dat precies?

Back