Suno tracks over mijn collega's, mijn nichtje en mijn duitse muziekvriend

Hallo,

Ik heb dan ook maar eens met SUNO gespeeld vandaag en het heeft ongelooflijk veel plezier gemaakt :D

De eerste 2 tracks gaan over mijn collega Wim die op de administratie werkt en niet naar ons personeelsfeest wil komen omdat hij daar ooit jaren geleden eens zo zat vertrokken is dat hij de trein volgekotst heeft en dan in slaap gevallen is en veel te ver weer wakker werd:

De 2 volgende tracks gaan over Olivia, een andere collega die momenteel in ziekteverlof thuis is omdat ze haar taken op het werk moest afgeven door een herstructurering en de nieuwe verzendingstaken niet wou aanvaarden:

Dan nog 2 tracks over mijn nichtje Cloé die geweldig is maar 1 grote zwakte heeft, ze kan niet zingen en ze denkt van wel:

En tenslotte nog 3 track in het duits over mijn vriend Dj Andi die sinds Corona gebrainwashed werd door amerikaanse politiek en nu Trump en sindsdien bijna geen techhouse meer maakt:

Laatst gewijzigd:
En nog 2 duitse gangsterrap nummers, gewoon omdat het kan:

Jee, deze zijn lekker.
Waar haal je die vocalen vandaan?
Echt vet.
Sowieso zitten de tracks goed in elkaar.

En die Duitse rap ook, doet me ergens aan denken.
Peter Fox.
Lekker man.Zit je toevallig op Spotify?

Jee, deze zijn lekker.
Waar haal je die vocalen vandaan?
Echt vet.
Sowieso zitten de tracks goed in elkaar.

En die Duitse rap ook, doet me ergens aan denken.
Peter Fox.
Lekker man.Zit je toevallig op Spotify?
Die vocals doet hij automatisch, je hebt 3 regels om je tekst te beschrijven en dan maakt hij daar een liedje uit.
De duitse rap is de enige waar ik de tekst heb laten maken door ChatGPT, maar het grappige is dat ik die alleen de titel heb gegeven en de rest heeft hij verzonnen.
Dan in SUNO naar een gangsterrap beat gevraagd en gezegd dat hij de tekst moest importeren. Hij zet die om naar vocals.

Laatst gewijzigd:
Die vocals doet hij automatisch, je hebt 3 regels om je tekst te beschrijven en dan maakt hij dar een liedje uit.
De duitse rap is de de enige waar ik de tekst hab laten maken door ChatGPT, maar het grappige is dat ik die alleen de titel heb gegeven en de rest heeft hij verzonnen.
Dan in SUNO naar een gangsterrap beat gevraagd en gezegd dat hij de tekst moest importeren. Hij zet die om naar vocals.
Wat gebruik je daarvoor dan?
Edit : ik begrijp dat SUNO niet een simpele VST is ofzo :)
Learning all the time.

Wat moet je dan nog zelf doen? Die track die ik net geprompt heb was gewoon af.

Laatst gewijzigd:
Wat moet je dan nog zelf doen? Die track die ik net geprompt heb was gewoon af.
Niks niks meer...het zijn dus AI tracks, ik heb alleen de prompt ingegeven...
Ik vind het zelf heel frapant omdat ik een amateur ben die hiphopbeats maakt maar als ik dan hoor wat er hier uitkomt met 2 regels tekst en 2 muiskliks moet ik mij echt afvragen of ik niet beter ophou.....

Ik was al even aan het stoeien. Man. Dit is te goed.
En dan gebruik ik nog niet het beste model (alleen betaald).

Ik vind het zelf heel frapant omdat ik een amateur ben die hiphopbeats maakt maar als ik dan hoor wat er hier uitkomt met 2 regels tekst en 2 muiskliks moet ik mij echt afvragen of ik niet beter ophou.....
Maar wat ik dan wel denk : als AI nu het k.t werk voor ons gaat doen en wij dan het leuke werk......

Ik was al even aan het stoeien. Man. Dit is te goed.
Echt hé? Zo hard lachen soms met wat hij alles uitspuwt :D

Maar wat ik dan wel denk : als AI nu het k.t werk voor ons gaat doen en wij dan het leuke werk......
Als het puur over tracks maken gaat doet hij gewoon alles...het k*t werk én het leuke werk ook...maar als het puur voor jezelf is kan je dat zeker doen. Ik dacht dat je bij SUNO ook je eigen muziek kan uploaden en dan vragen om er een tekst op te zetten. Dan is het toch al iets zinvoller?

Echt hé? Zo hard lachen soms met wat hij alles uitspuwt :D
Ja man. Scary dat dit nog maar het begin is.
Helemaal omdat je eigenlijk niet meer weet wat echt en 'nep' is (wat is nog nep eigenlijk).

Als het puur over tracks maken gaat doet hij gewoon alles...het k*t werk én het leuke werk ook...maar als het puur voor jezelf is kan je dat zeker doen. Ik dacht dat je bij SUNO ook je eigen muziek kan uploaden en dan vragen om er een tekst op te zetten. Dan is het toch al iets zinvoller?
Ik schrijf graag m'n eigen teksten :)
Dus ook dat doe ik graag zelf.
Maar voor andere taken als 'zoek een vet bas geluid in m'n 100.000 patches die hier bij past' of 'mix deze track voor mij'.
Of 'maak een warme pad met chorus voor mij in [ableton plugin naam]'

Aan de andere kant, dan word je er nooit goed in.

Ja man. Scary dat dit nog maar het begin is.
Helemaal omdat je eigenlijk niet meer weet wat echt en 'nep' is (wat is nog nep eigenlijk).
Ja, helemaal mee eens, het is ook niet nep in mijn ogen, het wordt gewoon niet meer gegenereerd door een mens, hoewel alle learning en input nog menselijk is.

Ik schrijf graag m'n eigen teksten :)
Dus ook dat doe ik graag zelf.
Maar voor andere taken als 'zoek een vet bas geluid in m'n 100.000 patches die hier bij past' of 'mix deze track voor mij'.
Of 'maak een warme pad met chorus voor mij in [ableton plugin naam]'

Aan de andere kant, dan word je er nooit goed in.
Misschien wordt de AI kwaliteit van hierboven de standaard en gaan de artiesten zelf, met hulp van AI een paar levels omhoog moeten gaan?
Uiteindelijk haalt die bot toch ook alles uit zijn learning voorbeelden? Dus gaan we misschien nieuwe akkoordprogessies krijgen? Meer songs die niet meer in 4/4 gemaakt zijn? Dingen waar die AI nog niet teveel van weet? Ik heb eigenlijk helemaal geen idee :) Benieuwd waar het naartoe gaat...angstaanjagend en interresant en grappig tegelijkertijd :)

Heb vanmorgen nog zo een gangsterrap track gemaakt, kan je hieronder horen. Deze heeft compleet andere lyrics, beetje ander tempo en AI heeft ook andere beat gemaakt maar toch lijkt hij ergens wel hard op die Gullydeckel track van hierboven:

Ondertussen reeds een AI rapper gevonden met 3 albums op bandcamp:

Exact mijn gedachte. Hier zit een produceren uren zo niet dagen aan te tweaken.

Ondertussen reeds een AI rapper gevonden met 3 albums op bandcamp:

Nou dan is het voor mij dus echt klaar nu. Blij dat ik al tijden geen zin meer heb ik produceren.

Back