'God Said Give 'Em Drum Machines'

20hz

..to the beat of the drum
Het is bijna bijzonder dat je hier ' per ongeluk' tegenaan loopt. Een initatief dat gestart is in 2021 vanuit (voornamelijk) de mensen die betrokken en verantwoordelijk waren voor het ontstaan van techno. Hoewel het voor velen van ons hier op het forum haast een gegeven is, is er nog veel onbekend bij een groter publiek. De reden om deze campagne te starten. Het verhaal van hoe Techno begon.

M.b.t. tot de marketing is er ondersteunend ook een podcast. Fanrasisch, als electronisch muziekliefhebber, ook de verhalen van toen te horen door de mensen die er bij waren.
De screenings van de film zijn er lang niet zoveel als het zou moeten zijn. Een uitdaging om deze ook naar ons kleine Nederland te zien halen?

Podcast: God Said Give 'Em A Podcast
Website: God Said Give ’Em Drum Machines

'God Said Give 'Em Drum Machines' 2023 Trailer​

Er is een film over electronic body music ook. Weldra te zien in België. Een vertoning maar… in april. Ik heb m al half gezien want een kapoen had m gefilmd stiekem en op yt gezet… voor een paar uur.

Cool :). Mocht je hem nog niet kennen, deze Pump up the volume is ook erg tof.
Natuurlijk ken ik deze, maar.. ik wil deze thread graag on-topic houden. Er is al een thread op het synthforum met muziekdocu's allerlei.

Ik denk dat er veel te delen en te vertellen is over 'the early origins' van electronic music (kraftwerk/techno/electro) en dat het interessant om dat te delen en te bespreken. Ik zie ook een voorzichtige trend dat er een stroming ontstaat die zich hierdoor laat inspireren en deze stijl weer ormarmt. Graag! Als ik early techno luister, mixes, hoor ik toch steeds vaker hoe goed en soulful het in elkaar. MAchines with soul! Meer van dat!

Wellicht om dit een zetje te geven, wie produceert er al sinds begin jaren 90 (of eerder)? Wat inspireerde je?

Er is een film over electronic body music ook. Weldra te zien in België. Een vertoning maar… in april. Ik heb m al half gezien want een kapoen had m gefilmd stiekem en op yt gezet… voor een paar uur.
Is idd offtop maar ben wel best geinteresseerd in de oerdagen van EBM. Ben nadat F242 het bijltje er bij neer heeft gegooid weer helemaal in die tijd gedoken. Waar is dit te zien (zolang het maar voor ons 'ollanders op Ketnet is of zo :-)

Back