Nieuwe core asio driver voor windows

nomore

Lintage Vid
Even in dit forum omdat het wel nieuws is, maar niet per se synth nieuws.

In de SOS van maart stond een groot stuk over de aankondiging van Microsoft dat ze, naast midi 2.0, nu ook een core Asio driver in samenwerking met andere partijen hebben ontwikkeld. In eerste instantie voor ARM CPU's maar snel ook voor de Intel architectuur.

Nodeloos te zeggen bijna dat dit goed nieuws is voor windows gebruikers, standaard lage latency, multi-client support en makkelijk zonder hulpmiddelen audio routeren van de ene naar de andere applicatie.

Wat nog wel ontbreekt, is meerdere ASIO devices zoals op de MAC wel kan, maar dat staat wel in de roadmap wat ik heb begrepen.

mooie tijden!

Dat trucje met meerdere ASIO devices kan al wel met ASIO4ALL V2 gedaan worden.
Ik track the MC707, TR8S én de Behringer X18 in de zelfde sessie, gelijktijdig.
Dus wat dát betreft hoef je niet op MS te wachten.

Dat trucje met meerdere ASIO devices kan al wel met ASIO4ALL V2 gedaan worden.
Ik track the MC707, TR8S én de Behringer X18 in de zelfde sessie, gelijktijdig.
Dus wat dát betreft hoef je niet op MS te wachten.

Nou, je zult nog steeds moeten wachten, omdat gecombineerde ASIO devices nog steeds niet mogelijk zijn. Alleen er een standaard ASIO windows driver.

Ik zit erover na te denken om ipv ASIO4ALL VB audio matrix te gebruiken, deze schijnt iets beter te performen

Maar het punt is meer, is er nog straks nog reden om een RME specifiek voor de kickass ASIO drivers als dat toch op OS niveau wordt afgehandeld (natuurlijk heeft RME andere voordelen). Audient en Yamaha lopen hier net wat voorop en als drivers niet meer het zwakke punt is dan kan dat best het meer betaalbare alternatief zijn als je een nieuwe interface zoekt (zoals ik :))

Nou, je zult nog steeds moeten wachten, omdat gecombineerde ASIO devices nog steeds niet mogelijk zijn. Alleen er een standaard ASIO windows driver.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar volgens mij zit ik nu naar de kanalen van drie apparaten te kijken in FL-Studio.

Dus aggregated devices zijn wel degelijk mogelijk met ASIO4ALL.

Deze driver werkt het beste in een vaste opstelling, want apparatuur aan of uitschakelen is niet echt een feest

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar volgens mij zit ik nu naar de kanalen van drie apparaten te kijken in FL-Studio.

Dus aggregated devices zijn wel degelijk mogelijk met ASIO4ALL.

Deze driver werkt het beste in een vaste opstelling, want apparatuur aan of uitschakelen is niet echt een feest

Ja dat kan idd met ASIO4ALL (of VB audio matrix), maar je legt dan wel 1 schil bovenop je reguliere driver. Dit kan dan in meer of mindere mate goed werken. Maar wat we willen is natuurlijk dat dit op OS niveau, zoals op de MACs, goed werkt.

Back