Vraag over prijs mini Korg 700

paul

Joe haj
Hoi!

Ik heb laatst bij een huis uitruiming een mini Korg 700 gevonden, met een klein beetje schade aan 1 toets.

Verder werkt het apparaat prima, maar moet misschien even wat “gesmeerd” worden.

Ik doe er verder zelf niets mee. Wat zou een redelijke prijs zijn voor zoiets? Kan er zelf niets over vinden, alleen over 700F en andere modellen. Dank voor de hulp

Paul

Mijn vaste plaats voor prijs info toont me 1000 euro maar dat lijkt me wat hoog. Ik verkocht een 700s aan een vriend voor 1000. Maar t geeft een idee wat een goeie ongeveer waard is. Maar ik denk dat je er eerder 700 voor krijgt.

Even los van het feit dat ik de originele 700 (die trouwens slechts 1 jaar gemaakt is en toen door de 700S opgevolgd is, dus deze allereerste Korg synth is nogal zeldzaam) prachtig vind klinken, lijkt 1000 me inderdaad een beetje hoog als ik zie wat hij concreet op de markt doet. 700-1000 lijkt me een goed ballpark tenzij die toets echt significante schade heeft.

Met de originele bladmuziekhouder is hij trouwens miljoenen, zoniet miljarden waard. Vraag me of ik de originele bladmuziekhouder heb. 8o) Ik heb bij de mijne ook een hout-met-vilt flightcase, maar ik ben redelijk zeker dat die zelfbouw is.

Heb je er ooit al bij stilgestaan dat bv blaasinstrumenten ook monofoon zijn en dat multitrackrecording al uitgevonden is?

Monofoon kan best stereo zijn. `K bedoel als je éen toets indrukt hoor je de toon.
Druk je een andere toets in dan hoor je die maar de eerste niet meer.
Heb je er ooit al bij stilgestaan dat bv blaasinstrumenten ook monofoon zijn en dat multitrackrecording al uitgevonden is?
Dan moet je al in je hoofd hebben wat je gaat doen. `N mens heeft twee handen gebruik die dan voor melodie en akkoord. Met de voeten kan je aan de knoppen zitten. Dat heb ik alleen nog nooit gezien.

ALs je met je voeten aan de knoppen wil zitten, koop je gewoon een expressiepedaal. Of een bassynth.

Zowat ieder instrument in een symphonieorkest is monofoon. Ik heb een paar heel mooie polyfone instrumenten, maar dat maakt de monofone niet minder nuttig ofzo. Je spreekt van akkoorden en melodie met je twee handen. Waarom zou je je tot 1 instrument beperken? De Minikorg zet je gewoon bovenop een polyfoon instrument en je hebt al wat je wil, met als extraatje dat je nu multitimbraal kan spelen.

Dit is trouwens de reden dat de knoppen op de Minikorg vooraan staan, dan kan je ze goed bedienen als hij bovenop een orgel of EP staat, of op een 2 tier stand.

Back