Welke synth heb je verkocht en later weer teruggekocht?

Die Boutique lijkt me ook wel leuk inderdaad. Maar wel erg klein en naar verluid klinkt ie toch heel anders (met name het filter).
Hoe kan dat eigenlijk, aangezien het een 100% digitaal filter is? De Boutique D-05 klinkt iig exact hetzelfde als de D-50.

De JD-08 heeft wel iets minder fysieke controls dan de JD-800 (de drie envelopes zijn platgeslagen tot 1 envelope met een Pitch/TVF/TVA toggle). Maar de rest klopt vrij aardig, de schuifjes zijn iets minder priegelig dan op de JP-08, maar het bereik is wel beperkt.

Hoe kan dat eigenlijk, aangezien het een 100% digitaal filter is? De Boutique D-05 klinkt iig exact hetzelfde als de D-50.
Schijnbaar is het, in tegenstelling tot de D-05, geen accurate emulatie. Werd veel over geklaagd.

"I moved on to the JD‑08’s multimode filter, passing various waves through it while sweeping it with different amounts of resonance. It took no time at all to reach another surprising conclusion; its resonance, tone and overall response are all different from those of the JD‑800. In other words, it’s not an emulation of the original filter and I suspect that, rather than being specifically modelled for the JD‑08, it’s derived from the company’s existing Zen technologies."

Ooit een keer achter gestaan als tiener.... man man man wat was ik verliefd op al die schuifjes... spijt van dat ik er nooit 1 heb gekocht.
Ik was paar weken terug bij Turnlab om een Quantum Mk2 op te halen alwaar een JD-800 in volle glorie stond uitgestald. Kon het niet laten er even aan te zitten, wat een prachtige bak. Was wel even slikken om die achter te laten (nee mijn budget reikte niet om die OOK nog mee te nemen :D )

Ja ik heb die ene weleens bij jou zien staan toen, volgens mij zou die toen ook in de verkoop gaan maar er was een toets rot ofzo?

Ensoniq EPS 16+. Had de keyboardversie maar kan totaal niet spelen. Nam veel teveel ruimte in. Via de koper geheel toevallig in contact geraakt met iemand die de rackversie verkocht en die toen gehaald. En die staat er nog steeds. Hou van die ouwe Ensoniq-sound.

Mijn eerste synthesizer was een Nord Rack 2. Ik heb deze verkocht, maar ben toch de eenvoud en inzetbaar gaan missen.
Heb later gelukkig een Nord Lead 2x kunnen kopen. Niet precies hetzelfde, maar het klavier is zeker een goede aanvulling.

Ik een basstation 2 om up te graden naar de afx om die dan nog nooit te hebben aangezet. Een sh101 om te upgraden naar een custom zwarte met novamod. Ik dacht nog de yamaha cs15 te verkopen voor een mint cs15 en de monopoly die hier recent stond idem maar ik beheers me prima

D-50 weg, omdat ik gewoon jong en dom was..

Jaren later D-550 ‘terug’ gehaald.

Later die ook verkocht, omdat D-05 in de aanbieding kwam en een betere optie voor mij was/is 😍

De synth die ik weer zou willen hebben is de Pro 2 van Sequential. Helaas heb ik daar geen ruimte meer voor..

roland : sys 101 (3x), 102(2x), sh5, system100m(3x), jd800(3x),jp8
korg:700s(2x),800dv, ms20(4x), ms50, monologue
moog opus3
meestal omdat ik het geld nodig had om een andere synth te kopen en ik dacht” deze vind ik makkelijk weer terug als ik het geld heb en ze gemist heb”

De minilogue XD, al twee keer gekocht en terug weggedaan. De originele minilogue is er wel nog altijd. De XD klinkt wel "beter" maar overlapt teveel met andere synths die ik heb. De original klinkt zo lofi als een tape op een oude beatbox, maar dat is net de charme ervan voor mij.

Roland Juno-106 (2x)
De eerste keer in 1988 en ik vond het veel te beperkt in vergelijking met mijn andere (digitale) synths en snel weer verkocht. Toen weer opnieuw gekocht begin jaren 90 voor Fl. 250,- na een paar maanden weer verkocht omdat ik een Prophet-5 voor Fl. 650,- kon kopen. En tja, wat moest je nou met twee analoge bakken tussen de D-50, Wavestation, M1, Sy-99, enz.

De minilogue XD, al twee keer gekocht en terug weggedaan. De originele minilogue is er wel nog altijd. De XD klinkt wel "beter" maar overlapt teveel met andere synths die ik heb. De original klinkt zo lofi als een tape op een oude beatbox, maar dat is net de charme ervan voor mij.
O ja als je t zo bekijkt,heb ik een XD verkocht voor n prologue te kopen :) - telt dat als 'verkocht en teruggekocht' :D

HH, mijn Odyssey reis.
Eerst een Vintage rev. 3. Daarna de plugiator en Oddity (software). Daarna de Karp. Daarna de Karp module en daarna de Barp.

Back