Welke synth heb je verkocht en later weer teruggekocht?

Sjaak

Ouwe rot
Welke synth heb je verkocht en later weer teruggekocht? En waarom? Mijn lijstje
  • Nord Lead 3: meest intuïtieve user interface….snel resultaat. Klinkt ook goed. Ik gebruik hem niet veel meer. Maar hij heeft mooie knipperende lampjes 🙂
  • Roland V-Synth: Vooral de variphrase sampler is krachtig. En de FX sectie. De user interface vond ik minder. Maar de sound is top. Maar inmiddels is de GT al jaren geleden verkocht. Toch mis ik hem wel eens.

• Sequential OB-6 (keys - desktop). Was gek op het geluid van de klassieke OB-X. Hoopte dit te vinden in de OB-6. Viel tegen. Uiteindelijk verkocht. Toen was er een CRAZY DEAL bij Bax voor een desktopversie voor een habbekrats. Nog een keer proberen. Maar nee, het was het inderdaad toch niet. Dus ook weer verkocht. (Paar jaar daarna kwam de OB-X8 uit die wél bracht wat ik zocht).
  • Access Virus (B desktop, TI2 desktop, TI2 keys). Ooit een Virus B gekocht maar later weggedaan voor 'echt' analoog. Na een paar jaar een TI2 desktop gekocht en die geupgrade naar keys. Uiteindelijk ook weer weggedaan omdat ik toch liever analoge synths wilde en ik het geluid van de Virus net een beetje te plat vond allemaal.
  • DSI Mopho. Ik kocht er een terwijl ik ook al een Prophet '08 had, was een beetje overkill. Later na verkoop Prophet '08 toch weer eentje gehaald. En uiteindelijk ook weer weggedaan omdat ik het geklooi met die editor toch niet zo relaxt vond.
  • Roland Aira TB-3. Gekocht tijdens de eerste Aira hype. Had er 2. Uiteindelijk weggedaan want andere belangstelling en (software) alternatieven. Daarna nog aantal 303-achtigen (TT-303, TD-3, ABL-3, Acid V, TB-303 Cloud etc) gehad maar dat was het toch niet helemaal. Toen weer 2x TB-3 teruggekocht vorig jaar. Van alle 303-achtigen vind ik het de leukste omdat de sequencer zo lekker werkt, de controls zijn top en ik vind al die extra geluiden en het grote bereik tof. Maar ik doe er dan ook zelden traditionele acid mee, voor mij is het meer een arp machine.

Laatst gewijzigd:
Ik vergeet er nog 1: de Kronos. Ik had eerst een 73 keys Kronos 1 met gewogen klavier als main live keyboard (band). Maar ik heb hem om 2 redenen verkocht: het irritante geluid dat het Korg klavier maakt en de UI. Later heb ik weer een Kronos 2 61 keys gekocht, vooral vanwege de diverse synth engines. Op papier is het een super synth, en perfect voor live bands als je iets meer wil dan een Nord Stage. Maar ja….menu diven is niet mijn ding. Dus weer verkocht.

- Digitone (nu dan 3x gekocht want heb nu de 2;)) nu m’n favo synth maar dat wist ik de 1e keer nog niet ;)

- Maschine (niet echt een synth). Haat liefde.

- ssl uf8 (ook geen synth) vond m. Eerst te groot, bevalt nu prima.

Ik heb ook 2x de Sherman Filterbank 2 gehad (en verkocht), ben met mijn 3de Tube Screamer bezig en mijn 2e Cry Baby wahpeNdaal.

En eigenlijk heb ik ook wel weer eens zin in een JV-2080.

Laatst gewijzigd:
verkocht en opnieuw gekocht geen enkele, wel de microfreak 2x gekocht/returned binnen tijd bij de winkel en tot de conclusie gekomen dat synths zonder ingebouwde fx toch niet helemaal mijn ding zijn....

inmiddels ook de minifreak te koop staan ondanks dat die wel fx heeft maar dat heeft meer te maken met dat deze niet lekker binnen mijn set up past met MPE en niet omdat hij plat klinkt zoals bij de microfreak het geval was. kwa sound en updates hierin is de minifreak juist wel echt heel goed

Laatst gewijzigd:
Teruggekocht alleen een JP-8000. 1e keer gekocht, opgeknapt, bleek niet helemaal in mijn workflow te passen, dus weer verkocht. Recent eentje gevonden die flink wat werk nodig had, helemaal opgeknapt, en of het nu aan Ableton ligt of aan deze bak; hij gedraagt zich nu beter als ik hem via MIDI anstuur dus hij mag voorlopig blijven.

Tenzij ik een JP-8080 koop, dan gaat de 8000 wel weg. Maar ik weet me tot nu toe nog te beheersen :)

JP-8080 heb ik altijd op de gaslijst gehad maar is er nooit van gekomen. Zou er nog steeds weleens eentje willen proberen, maar tegenwoordig vind ik ze eigenlijk te duur. Geldt ook wat voor de JD-800 al heeft die nog bijkomende handicaps als red glue, rotte aftertouch en ik vertrouw die schuiven ook niet meer zo na 35 jaar.

JP-8080 heb ik altijd op de gaslijst gehad maar is er nooit van gekomen. Zou er nog steeds weleens eentje willen proberen, maar tegenwoordig vind ik ze eigenlijk te duur. Geldt ook wat voor de JD-800 al heeft die nog bijkomende handicaps als red glue, rotte aftertouch en ik vertrouw die schuiven ook niet meer zo na 35 jaar.
Misschien een Roland JD990 proberen?

Ik had ooit m'n Access Virus TI2 Polar weggedaan, omdat ik dacht wel te kunnen stoppen met muziek maken.

In de coronatijd hem weer gekocht en sindsdien is ie niet meer weggeweest.

Ja die lijkt me ook wel tof, maar wat me juist trekt van de JD800 is dat het de enige synth in zijn soort is die zoveel directe controls heeft ipv menu's.
Anders moeten ze maar een fysieke editor maken of je moet de Boutique versie proberen, maar volgens mij had je daar een afkeer tegen..

Maar het is wel een hele leuke synth, beetje JV-XV achtige synth

Nog nooit een synth opnieuw gekocht, maar wel tot op heden spijt van de verkoop van mijn Nord G2 dus wellicht komt ie ooit nog eens terug.

Naar de JD800/JD990 ben ik ook altijd wel nieuwsgierig geweest, maar ik heb eigenlijk geen plek voor nog een groot keyboard en op de JD990 ben ik bang om de hands-on controls te missen. Dus momenteel heb ik een JD-08. Net echt! :D

Die Boutique lijkt me ook wel leuk inderdaad. Maar wel erg klein en naar verluid klinkt ie toch heel anders (met name het filter).

Ja die lijkt me ook wel tof, maar wat me juist trekt van de JD800 is dat het de enige synth in zijn soort is die zoveel directe controls heeft ipv menu's.
Ooit een keer achter gestaan als tiener.... man man man wat was ik verliefd op al die schuifjes... spijt van dat ik er nooit 1 heb gekocht.
Wat is eigenlijk een goede editor voor een JD990 .. een hands on one.. dan,..

Back